Gå til innhold

Forgot10Concept's Audi 100 2.3 - Vraket

Ranger emnet


forgot10

Anbefalte innlegg

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik en V8? Bare i en grønnaktig farge :p

Audi-V8_1988_03.jpg

 

Snakkes vi om samme bilen, så er det en i lokallaget :) satt på noen runder på banen i den, helgromt :D

 

Ja, det var en slik! :) hehe! NYYYDELIG! Og det svevet! :) MMMMMM GROOOMT! :D

 

100/S4 instrumentene er så og si identiske. A6/S6 har derimot digital km-stand, tripteller og har bytta ut oljetrykk med voltmeter, men klokka er analog som hos 100/S4. Skaff deg noen plasmaskiver fra quantitec.com så får du nok ønsket effekt.

 

OOoooh! Lekkert! Men hadde håpet på røde instrumenter.. Holdt på å kjøpe en A6, og etter jeg prøvekjørte den, og så speedoen så ble jeg forelsket.. :) Men det var digital klokke mener jeg.. Men er en stund siden! :) Men takk for tipset på plasmaskivene :)

 

men hvordan blir d å skifte til 280kt/t på speedometeret fra 240km/t? er d muligheter til å justere?

 

Vet at det går ann å kalibrere de på nyere biler, men på eldre er jeg veeeldig usikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en slik! :) hehe! NYYYDELIG! Og det svevet! :) MMMMMM GROOOMT! :D

 

 

 

OOoooh! Lekkert! Men hadde håpet på røde instrumenter.. Holdt på å kjøpe en A6, og etter jeg prøvekjørte den, og så speedoen så ble jeg forelsket.. :) Men det var digital klokke mener jeg.. Men er en stund siden! :) Men takk for tipset på plasmaskivene :)

 

 

 

Vet at det går ann å kalibrere de på nyere biler, men på eldre er jeg veeeldig usikker på..

 

Norsk Speedometerservice i Oslo fikser det.

Jeg har bytta fra 280km/t til 320km/t ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tenningsdeler bestilt... :)

Bestilte fordelerlokk, rotor og tennplugger. Så skal jeg sjekke litt rundt på priser på Tempføler og lykteglass til bilen. Den ene lykten er litt "matt" på utsiden og innsiden, pga slitasje.. :)

 

Så har jeg hatt litt problemer med de devileyesene... 3 LEDs har gått, så tok jeg kontakt med TrollTuning, de skulle sende meg nye :)

 

<bilder fjernet>

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endelig en update til! :)

 

Sliter litt med nettverket hvor jeg har flyttet nå... 700kb/s ned, 200kb/s opp, så bildene tar en liten evighet å laste opp... Men har fått opp et bilde:

 

<bilder fjernet>

 

Så sånn ser bilen ut nå..!

- Sotet blinklysene foran og på skjermene

- Fylt olje på girkassen (endelig!!!!! )

- Gått over til vanlige LED-parklys etter en veldig plagsom serie av uhell med de LED-stripene

- Vintersko - Nokian Hakkapeliita 4 (piggdekk, skal bytte til Hakkapeliita R senere tenker jeg)

- Justert vindusviskerene lengre ned, fordi de stod langt opp på vinduet (10cm høyere enn nødvendig)

- Pusset endestykkene med sandpapir sånn at det ser ut som børstet stål

- Skrapte opp bakfangeren for noen uker tilbake, dumme varmetråder i bakruta som ikke funker..

- Fått meg 6x9 høytalere i bakdørene

- Vunnet i poker med "lomme 2" på xbox... (skrev det bare for faenskap)

- Sotet frontlyktene med sotespray (funket svært dårlig)

- Rullet ut en 6 år gammel rull med gaffatape for å finne noe godt lim (funket også svært dårlig, 6 år i en garasje gjør mye med limet på gaffa...)

- Og tatt noen mindre artistiske bilder av bilen!

 

Bilder kommer forhåpentligvis imorgen...! ;)

 

:redxpoke

 

Kom med noe tilbakemelding da, jeg elsker det! :D

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg lastet opp noen bilder! :D YEY!

 

Da var det på tide med potte av børstet stål! :P hehe!

<bilder fjernet>

 

Slik så bilen ut før jeg la ut på den laaange turen fra Kristiansand til Ålesund og tilbake.. ;)

<bilder fjernet>

 

 

Her har vi vinterdekkene som jeg slang på rett før jeg reiste.. Hørte at det var snø i midtnorge, så ville være ekstra trygg i midten av Oktober :P

<bilder fjernet>

 

Og slik så bilen ut etter den 1440km lange turen (tur/retur).. Skitten som bare pokker... Prøvde høytrykkspyler senere, men gikk ikke vekk... -.-

<bilder fjernet>

 

De gamle sommerdekkene.. Tror jeg på stille litt på spissingen... ;) hehe!

<bilder fjernet>

 

LED-stripene har sluttet å funke nok en gang...

<bilder fjernet>

 

Da begynte jeg arbeide med å få inn 6x9 høytalerne..

<bilder fjernet>

Og etter dette glemte jeg å ta flere bilder :P hehe!

 

Hadde uhell når jeg rygget... Ingen sikt bakover.. Og der stod det en mur... DOH!

<bilder fjernet>

 

Enda et bilde av bilen i mørket.. Som dere ser så kan man åpenlyst se feilen på LED-stripene

<bilder fjernet>

 

Nå har jeg sotet blinklysene og frontlyktene.. Ble litt brunere enn forventet, men ellers greit.. Det er klarlakken som er så blank.. :) Fint

<bilder fjernet>

 

POKER! HOHO! Jeg trodde virkelig at jeg skulle tape... Men han andre hadde bare highcard... :P haha!

<bilder fjernet>

 

Artistisk? NEI!

<bilder fjernet>

 

Her har vi leitingen etter noe godt lim på gaffatapen... Fant ikke noe i det hele tatt... -.- Drittkvalitet

<bilder fjernet>

 

Og her er noen andre bilder! :P hehe!

<bilder fjernet>

Endret av forgot10concept
La til kommentarer :P hehe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår