Gå til innhold

førerkortbeslag

Ranger emnet


varta

Anbefalte innlegg

jeg ble tatt av sivil up og fikk lappen beslaglagt, har gått 3 uker og ikke hørt noe, skulle vel ikke samtykka i beslaget men ble litt paff når det skjedde. Det som skjedde var at 2 personer hang ut av sidevinduene bak i bilen, farten var kun ca 10 km og dette skjedde i en rundkjøring. Noen andre som har gjort samme forbrytelsen som jeg og vet hva jeg kan vente meg i straff, tap av førerrett. Dei to tullingene i baksete fikk kun beltegebyr. Dette skjedde på et rånetreff så jeg ha nok med å se framover pga mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe poltijuristen og syns det, men er det no vits å trekke samtykke av førerkortet tilbake, da får en vel forklare seg bedre i retten en i avhøret hos lensmannen eller? Har aldri hatt kontakt med politiet før så jeg har ikke peiling på hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei to var 17 og 18 år men up mente jeg hadde kjørt uforsvarlig da dei mente dei kunne falle ut og da kunne det hende et uhell, vet jeg har ansvar for passasjerene, men ikke alltid så lett å halde styr på dei i baksete og jeg rakk ikke å stoppe før up var der, har vitne på at jeg ropte dei skulle sette seg inn, men om dei hørte eller ikke ville høre er ikke godt å si, kun passasjeren i framsete hørte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg vet ihvertfall at når det gjelder belte, er man ansvarlig for at folk under 15 år har på seg belte. Jeg vil tro at noe av det samme gjelder folk som henger ut av vinduet og finner på andre ting. Det er jo ikke din skyld at de finner på sånt, hva skulle du gjort liksom? Jeg ville krangla skikkelig på dette, var jeg deg :) lykke til ihvertfall!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poltiet mener vel att jeg skulla abryte kjøring med en gang jeg oppdaget dei ha sett seg ut av vinduet.

 

MED EN GANG jeg leste det du skreiv VISSTE jeg at det ikke kunne vært noe annet sted enn Telemark, altså der er jo snuten heeeeeelt bak mål, er det hobby å skrive ut bøter der?! Hvor skjedde dette, i Bø eller Notodden?! begge steder er dem jævlige i hvertfall..

 

Kan hvertfall si at en bil blei stoppa for det samme igår.. den slapp unna med tilsnakk lissom. Så det sier LITT om hva dem driver med, dere bør sende inn klage til Politikammeret så FORT som mulig. Lederen i politiet ØNSKER klager på politiet, så jeg håper for all del du legger fram saken din og KLAGER på Politiet, at de er maktmisbrukere og mobbeofre som skal hevne seg! Hadde jeg vært deg, hadde jeg sittet i telefonen og lagt fram klagen på en seriøs måte, det koster deg ingenting og kanskje toskene får tilsnakk for det!

 

Lykke til:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår