Gå til innhold

Første Bil

Ranger emnet


xHenrik

Anbefalte innlegg

Får lappen i boks etter oppkjøring osv, skal nok gå smooth ( Har ikke strøge men har cara på å få lappen men blei pluseligt sygt bil interesserte)

 

Menneh.. Lurer på hvilke biler som er rimeligst + har mye HK(150+?) tenkte på mr2 men vil helst ha mer en 2 seter ^^

 

 

Koster amerikanske biler mer med forsikringen eller hvordan funker det? Blir 19 snart.

 

Rams opp noen som ikke går lett over 130k KR..

 

Ja.. brukte biler.

 

 

Er spesielt interessert i amerikanske biler men trenger mer informasjon om de... hva betyr d.feks at de har røde skilt ( f.eks på finn.no ).. koster det mye å skifte til hvite osv.. ? :/ deadcase for meg ^^

Endret av xHenrik

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pontiac trans am/firebird er en bilen for det!;) Gromme og forholdsvis billig.

 

 

Tenkte på pontiac jah, eller corvette.. Leste her at en hadde dogde viper men hadde røde skilter å at han måtte "kjøbe" hvite skilter for å kjøre den som når det ville passe han.. Er det lurt å kjøbe biler allerede med hvite skilter eller hvordan funker dette? Hva blir prisene på dette? Lurt på dette men ikke fått svar :P

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på pontiac jah, eller corvette.. Leste her at en hadde dogde viper men hadde røde skilter å at han måtte "kjøbe" hvite skilter for å kjøre den som når det ville passe han.. Er det lurt å kjøbe biler allerede med hvite skilter eller hvordan funker dette? Hva blir prisene på dette? Lurt på dette men ikke fått svar :P

 

Hent deg inn en amcar fra Statene.. trur det fortsatt lønner seg. Som er veteran, da slipper du engangsavgift. Kun momsen.

 

Er firmaer som importerer for deg om du ikke vil gjøre det selv.

Da har du plutselig et langt større utvalg.. kanskje litt billigere også.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på disse...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17413024&sid=xz9iaf5Cw4g972731&pos=null&tot=null

 

og

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17249840

 

Syns de ser helt herlige ut, sko tro prisen på dem brukt var over 1million.

 

Vet det bare er 2 seter, syns d va litt bad men stefaren min har allerede et par biler utfor med mer enn 2 seter som jeg kan bruke vis jeg skal transportere folk :P

 

 

Uhm er det noe jeg glemmer... 149k for en bil så ser sygt fett ut.. jah.. røde skilter? kan noen forklare dette..

 

 

thanks ;p

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på disse...

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17413024&sid=xz9iaf5Cw4g972731&pos=null&tot=null

 

og

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17249840

 

Syns de ser helt herlige ut, sko tro prisen på dem brukt var over 1million.

 

Vet det bare er 2 seter, syns d va litt bad men stefaren min har allerede et par biler utfor med mer enn 2 seter som jeg kan bruke vis jeg skal transportere folk :P

 

 

Uhm er det noe jeg glemmer... 149k for en bil så ser sygt fett ut.. jah.. røde skilter? kan noen forklare dette..

 

 

thanks ;p

 

 

røde skilter er prøveskilter, altså de koster 225kr per døgn.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe bilen har når den er uregistert ( Rødeskilter )? Hvor mye koster det å registere en Amerikansk bil til Norsk vei?

 

Kan vær jeg misforstår, la oss si jeg kjøpte en amcar som har rødeskilter må jeg da bare registere den på meg så får den hvite skilter? Price.. ?

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen bil har rødeskilter?

rødeskilter=prøveskilter noe du leier i en dag eller hvor lenge du skal leie, som koster 225 pr dag, på biltilsynet.

Hvis du leier i 2 dager så kan du kjøre i 2 dager,etter det må du leie på nytt igjen.

Skal du ha hvite skilt må du registrere den !!

evnt betale avgifter osv hvis du henter en bil fra utlandet.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For å få disse på hvite, kjørbare permanente norske skilter må du ut med MYE penger (regn med minst minst 150 000 i tillegg for de bilene der, kan bli mer og; kommer ann på bilen - dette er kun et cirka minimaltall).

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få disse på hvite, kjørbare permanente norske skilter må du ut med MYE penger (regn med minst minst 150 000 i tillegg for de bilene der, kan bli mer og; kommer ann på bilen - dette er kun et cirka minimaltall).

 

Jepp det var det jeg tenkte :P Ser nesten ingen amcar i rogaland i det hele tatt, har sett et par men det blir sjeldent.. shame.

 

Har da råd vis jeg sparer men 300k+ for min første bil og bare 2 seter får meg til og ombestemme meg ganske raskt.

 

Men f da, corvette er my kind of a car..

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen Eclipse modeller du anbefaler da ? Noen av dem så nice ut, noen var litt for basic for meg ^^

 

Er mest interessert i amcar men vis det koster så mye å få hvite skilter tror jeg at jeg må helst glemme det til jeg blir eldre ;p

 

 

Er toyota mr2 noe ? 2 seter jah.. men er den stilen jeg er litt ute etter.

 

Helst 5 seter som sagt men da må den se litt racer utpå og ^^

1998 Nissan Primera GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men en trans am har du jo fint 300hk og dem koster fra 70k++ i NORGE ja.. så det hadde jeg uten tvil gått for;) spenstigere bil skal du leite lenge etter!

 

Amcar er mest effekt/bil for penga syns jeg.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
men en trans am har du jo fint 300hk og dem koster fra 70k++ i NORGE ja.. så det hadde jeg uten tvil gått for;) spenstigere bil skal du leite lenge etter!

 

Amcar er mest effekt/bil for penga syns jeg.

 

+ mest drivstoffforbruk :drive2

 

Men ja, er med på å anbefale Eclipse jeg også. Jeg har en 94 modell GS selv, og er steike fornøyd med den bilen :)

Oida, den løsna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår