Gå til innhold

Ettermontert tåkelys (har ledningen til knappen i konsolen)

Ranger emnet


lassiiboiii

Anbefalte innlegg

Det ska jo då bli tåkelys på bilen og ;) og når eg fant ut at eg har alt av ledninger hvertfall fra knappen til sikringsboksen, så blei eg jo gladere MEN..

 

Eg har ledning som går fra bryteren, til sikrings boksen, den er grå og grønn, men eg finner den ikke framme i lysene:S det går også en hvit og gul ledning fra knappen, men den har ikke kontakt med lysene framme (selv om det er en hvit og gul ledning der:S så eg ane ikke ka eg skal gjøre eg altså :S og kor kan eg se kor ledningene fra sikringsboksen går henne :S har leitet meg i hjel framme, for og finne den ledningen:S men eg finner den ikke :O e det noen som vett ka eg kan gjøre ? eller har vært borti lignende før ?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
Det ska jo då bli tåkelys på bilen og ;) og når eg fant ut at eg har alt av ledninger hvertfall fra knappen til sikringsboksen, så blei eg jo gladere MEN..

 

Eg har ledning som går fra bryteren, til sikrings boksen, den er grå og grønn, men eg finner den ikke framme i lysene:S det går også en hvit og gul ledning fra knappen, men den har ikke kontakt med lysene framme (selv om det er en hvit og gul ledning der:S så eg ane ikke ka eg skal gjøre eg altså :S og kor kan eg se kor ledningene fra sikringsboksen går henne :S har leitet meg i hjel framme, for og finne den ledningen:S men eg finner den ikke :O e det noen som vett ka eg kan gjøre ? eller har vært borti lignende før ?;)

 

har sett på dette je oxo og lett i gamle tråder her og hvis en har denne bryter mellom setevarmer og tåkelys bak så skal alt ligge klart helt fram til lyktene forran!da skl det bare være å koble seg på den ledningen framme ved lykta å dra den ned på sprederen så skl det funke,eneste som mangler på alle de andre trådene med dette så er det ingen som sier hvilken ledning det er framme ved lykta man skl koble seg på:(

fra eldre tråder så står det at ledningen framme ved lykta er hvit med grønn stripe på,mens andre tråder sier det er grå ledning med grønn stripe på så er veldig usikker på hvilken ledning som faktisk er riktig.

 

men har man bryteren så kan man jo bare plugge i den og prøve å måle på ledningene framme ved lykta samtidig som man trykker på bryteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, denne tråden hadde eg helt glemt ut, men ja;) eg har fått knappen av møller for noen månder siden no. Eg har funne ut at det e den grå med Grønn strekk på som går fra knappen. (hvis eg ikke husker helt feil) men det som e, hvis dåkkar har kjøpt facelift lykter. og har koblet de opp sjøl, så husker dere sikkert at det sto noe om (en ledning som var til tåkelys som ikke skulle kobles). ihvertfall det eg har funne ut e at den ledningen e det konstant 12volt på uansett om du har tåkelysene på eller ikke (dette etter at eg koblet opp facelift "kontakten".. så eg gjør det enkelt, eg setter inn en ledning som erstatter den ledningen som egentlig går fram, med min egen. og strekker den fram. ENKELT og greit:D og då tror eg det e lovelig og, siden ann skrur seg av når eg tar av lysene og sånn :D

 

 

blei sikkert litt rotete dette her.. men håper dere fatter ;) skal komme inn me hvordan det går når eg evt skal koble, har knapp og alt klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er vel det, husker ikke helt:P

 

hmm, har vært ute å sett litt nå, og i "bryteren" inne i bilen har jeg 5 kabler 2 som er litt mindre, så går ut i fra at dette er styrestømskabler, og 3 litt fetere to som er festet sammen, disse er grå/grønne og en gul/hvit eller var det gul/svart:S uansett, går ut i fra at de to grå/grønne kableen er en + til hver sin lykt, men finner ikke noen grå/grønne kabler forann i bilen, i alle fall ikke til kontakten som er festet til hovedlykta, men er derimot en gul/svart eller var det gul/hvit på hver frontlykt.

 

hadde ikke med multimeteret ut så fikk ikk målt noe som helst, så aner ikke om den gule/hvite eller gule/svarte som var inne i bilen har noen kontakt med dem forann, husker forsovet ikke om de hadde samme farge (de var i alle fall gule, men husker som sakt ikke om den andre fargen var hvit eller sort.

 

men poenget har var vel egntlig at jeg ikke finner noen grå/grænn kabel forann, var i hvert fall ikke på kontakten til hovedlykta, kan jo ha bytte farge da, evt. ligge at annet sted.

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det e gul og hvit som er framme, hvertfall det eg fant ;) og ja det e samme inni bilen;) men du som nettopp har sjekket, va det grå me grønn strekk som det var 2 av? for eg heller fant ikke di ute i lyktene, men eg har bare gått ut i fra at de skifter farge fra sikringsboksen.. men ka vett eg :P hehehe;)

 

og tommyb5: ja, det e den avlange som du sjøl har koblet opp eg snakket om tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer det, 2 grå med grønn strek inne, og så er de putte inn i det samme hulet på den klossen inne i bilen. får ta med multimeter ut i morgen (hvis det er fint vær) og se om jeg kan finne ut av hvilken farge den grå/grønne har fått

 

har du noen formening om hvilken farge den grå/grønne har fått ute ved lyktene?

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kom jeg meg ut å fikk målt litt, og fant ut at jeg for min del i alle fall har null spenning mellom de to kablene inne i bilen som jeg gikk ut i fra at var +12v og jord, målte heller ingen ting over de to kablene jeg gikkk ut i fra at var styrestrøm.

 

aner jo selvfølhelig ikke om dette er riktig eller galt, men hadde vel forventet meg å finne 12v mellom de to kablene jeg går ut ifra at er +12v og jord. Så med dette legger i alle fall jeg dette prosjektet på is, og satser heller på å få montert (og kjøpt) facelift-lykter og en fjernstyring til sentrallåsen;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår