Gå til innhold

bytte motor fra 1.6 til 1.8. bolt on?

Ranger emnet


sirsmokealot

Anbefalte innlegg

Forgasser på begge motorene?

4 eller 5-trinns girkasse?

 

det som står i nå er en 1.6 forgasser motor(75hk) 4 trinns girkasse, og den jeg skal sette inn er en 1.8 tror det er me forgasser på den å men er ikke helt sikker.. har ikke kjøpt den ennå, driver å forhandler pris..;) men det er 90hestern ihvertfall.. og 5 trinns girkasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som står i nå er en 1.6 forgasser motor(75hk) 4 trinns girkasse, og den jeg skal sette inn er en 1.8 tror det er me forgasser på den å men er ikke helt sikker.. har ikke kjøpt den ennå, driver å forhandler pris..;) men det er 90hestern ihvertfall.. og 5 trinns girkasse..

 

Såfremst begge har forgassermotor, og da 2E forgasser så er topp med manifolder og ledningsnett identisk.

 

Er forskjell på et lite plaststag mellom 4- og 5-trinns girkasse, men hvis du kjøper deg et overhalingssett for giroverføringene så følger delene med her.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki ikke værre.. må jeg bytte til bremseskiver bak? mener jeg har lest det en eller annen plass serru.. Takk for svarene:)

 

Er 180mm tromler bak på alle utenom enkelte GT og GTI modellene.

Det det derimot er forskjell på er bremsesylinder og bremsekraftforsterker, er større på alle 1,8 iforhold til 1,1-1,6 bensin..

 

Hvis du absolutt vil ha bedre bremser bak så kan du dra til nærmeste opphugger å hente bakplatene til Golf3 tromler, så kjøper du nye tromler til Golf3 hos f,eks Biltema, disse tromlene er på 200mm, i samme anledning kan du ta med deg bremsekraftsylinder- og sylinder da dette er tilsvarende større.

Foran kan du bruke 239mm skiver fra GTI 8v med tilhørende klosser på dine orginale calipere..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 180mm tromler bak på alle utenom enkelte GT og GTI modellene.

Det det derimot er forskjell på er bremsesylinder og bremsekraftforsterker, er større på alle 1,8 iforhold til 1,1-1,6 bensin..

 

Hvis du absolutt vil ha bedre bremser bak så kan du dra til nærmeste opphugger å hente bakplatene til Golf3 tromler, så kjøper du nye tromler til Golf3 hos f,eks Biltema, disse tromlene er på 200mm, i samme anledning kan du ta med deg bremsekraftsylinder- og sylinder da dette er tilsvarende større.

Foran kan du bruke 239mm skiver fra GTI 8v med tilhørende klosser på dine orginale calipere..

 

såpass ja=) jeg hadde sett for meg masse ekstra jobb jeg nå da men det var bra ja=) trenger ikke bedre bremser bak for min del nei...;) bare at det blir godkjennt så er det greit for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare at det blir godkjennt så er det greit for meg:)

 

Da må du som sagt bytte bremsedeler i motorrommet.

Men hvis begge motorene har forgasser så er det ikke mulig å se forskjell på de to motorene, da begge har lik topp og forgasser, så ikke stress med godkjenning for 15hk ekstra..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du som sagt bytte bremsedeler i motorrommet.

Men hvis begge motorene har forgasser så er det ikke mulig å se forskjell på de to motorene, da begge har lik topp og forgasser, så ikke stress med godkjenning for 15hk ekstra..

 

 

hehe enda bedre...:) takker for di gode tipsa du har gitt meg..=) Gratulerer me dagen forresten...:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har papirer på 100 hk motor i 1.6 golf hvor det står at bremsene holder som de er. men for 15 hk ekstra tror jeg ikke jeg hadde stressa med godkjenning. du skal treffe en svært nitid en om det skal bli noe problem.........

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye pes er det vist jeg hiver i en gti 16v motor på ca 140hk da?:wonder: skjønner at jeg må bytte bremser og bremsekraftforsterkern da, men er det vanskelig å få det godkjent? og er det mye arbeid i forhold til 90hk`n..?alacocaina er litt usikker på hvordan motor jeg skal velge, for jeg vil jo ha noe som virkelig flytter seg også, men er ikke ekspert på å skru bil så jeg vet liksom ikke hva jeg skal gå for..:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye pes er det vist jeg hiver i en gti 16v motor på ca 140hk da?:wonder: skjønner at jeg må bytte bremser og bremsekraftforsterkern da, men er det vanskelig å få det godkjent? og er det mye arbeid i forhold til 90hk`n..?alacocaina er litt usikker på hvordan motor jeg skal velge, for jeg vil jo ha noe som virkelig flytter seg også, men er ikke ekspert på å skru bil så jeg vet liksom ikke hva jeg skal gå for..:drunk:

 

Ligger en tråd angående ombygging til 16v klistret øverst i Golf forumet her..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår