Danny Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Mulig du har fått svar før her, da jeg ikke har lest igjennom alle de lange innleggene her hehe. Åpen luftfilter dvs. Luftfilter uten boks rundt. altså det ligger åpent ute i det fri. Som igjen gir en litt bedre lyd + at du hører turbo susen litt bedre :) Eksempel på åpent filter Da skjønte jeg det mye bedre :D Takk for et veldig enkelt, og godt forklart svar ;)! Har aldri vært aktuelt med noe annet enn et åpent luftfilter! :P Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 hehe.. tar med et lite skrekk eksempel å. Høres ut som en buss :D Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Ja jeg så den her om dagen :P Det der var jo et ekstrem tilfelle! hørtes jo helt idiotisk ut :P lurer på om han som har den bilen føler seg kul når folk snur seg fordi de tror det er en buss! Men har du et effekt annlegg og en annen dump, så høres det jo ikke såå stygt ut som det:P har en kamerat som har dump på en diesel a4. høres ikke så jall ut. Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 "Wastegate Alså for å gjøre det kort, du får bedre akkselerasjon i bilen. Nei nei nei ,du får ikke bedre akselerasjon. Wastegaten er der for å beskytte turbo og motor mot for høyt trykk, og alle turbobiler har wastegate originalt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 ah bunch of noobs.. Dump på diseltralle er patetisk. ALL TRIM AV DISEL BORTSETT FRA CHIP ER PATETISK!. Bruk heller penga på sprit, store felger og senk. Vel... Trim av diesel er faktisk tøft! Jævlig tøft! Og jeg veit om minst to dieselbiler oppi her som kvester det meste av opphora og "profftuna" hiroshima-kanllerter iallfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Nei nei nei ,du får ikke bedre akselerasjon. Wastegaten er der for å beskytte turbo og motor mot for høyt trykk, og alle turbobiler har wastegate originalt. Neida, ikke alle! :) De aller fleste tidlige turbodieselmotorer hadde ingen wastegate. Da var turboen bygd opp slik at den ikke ladet mer enn "motoren skulle tåle" på gitt turtall. Fungerer forsåvidt tilfredsstillende, men medfører at man ikke får ladetrykk før man har oppnådd en relativt høyt turtall, ettersom turboen er bygget opp for ikke å sprenge motoren. Men i moderne tid har alle turbobiler en eller annen form for wastegate, enten innebygget i turboen, eller ekstern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Men her en video jeg fant på youtube, hvor gutta viser hvordan man setter inn et luftfilter: Her driver de også og ordner med luftmassemåler, noe jeg ikke skjønte så mye av.. Men det jeg lurer på.. Jeg skal jo ikke ha en sånn "boks" som de legger filteret i. Men kan jeg bare koble det rett på det svarte røret? Da bil de jo bli liggende og slenge :S? Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Men her en video jeg fant på youtube, hvor gutta viser hvordan man setter inn et luftfilter: Her driver de også og ordner med luftmassemåler, noe jeg ikke skjønte så mye av.. Men det jeg lurer på.. Jeg skal jo ikke ha en sånn "boks" som de legger filteret i. Men kan jeg bare koble det rett på det svarte røret? Da bil de jo bli liggende og slenge :S? jepp, om røret stemmer overens med filteret ;) altså samme dim. er sikkert mulig å kanskje lage en festebraket til filteret. eller bruke Hullbånd\strips o.l. kanskje ikke like pent men. Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 (endret) Ingen som skal se under panseret uansett så ;) Går det ikke ann og kjøpe et stål rør og koble det på? sånn at det står stivt? Er det forresten sant at det er 10 % økning? alt jeg går fra 115 hk til 126 ? Endret Mai 22, 2009 av Danny Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Er det forresten sant at det er 10 % økning? alt jeg går fra 115 hk til 126 ? Nei. I mange tilfeller vil effekten gå NED, fordi filteret blir montert slik at det suger varmluft fra motoren. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Nei. I mange tilfeller vil effekten gå NED, fordi filteret blir montert slik at det suger varmluft fra motoren. Så hva gjør jeg for og få økning da? Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Jeg ser du har 1,9tdi, da er jo chip utvilsomt det beste med tanke på effekt i forhold til pris. powerfilter og effektanlegg er mest for lyden sin del, ihvertfall på en ellers original bil. Sleng på ca 6000 for en chip, så får du en bra effektøkning. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Jeg ser du har 1,9tdi, da er jo chip utvilsomt det beste med tanke på effekt i forhold til pris. powerfilter og effektanlegg er mest for lyden sin del, ihvertfall på en ellers original bil. Sleng på ca 6000 for en chip, så får du en bra effektøkning. Ja, chipen kommer om en måned, men tenkte på hvor mye effekt det er og hente fra et luftfilter? Vet at det gjør en del med lyden ;) Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Det er nesten verdt det bare for lyden. Du får rimelig kul lyd med åpent filter på turbodiesel, så gå for det du! Så venter du til du får chipen og ser om det holder :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Vel... Trim av diesel er faktisk tøft! Jævlig tøft! Og jeg veit om minst to dieselbiler oppi her som kvester det meste av opphora og "profftuna" hiroshima-kanllerter iallfall. Oppi der har dere vel bare John deere og Volvo uansett.. Dessuten er sikkert meste på "Tysker bilen" din produsert i Japan anyway men montert i tyskland. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.