Gå til innhold

Rockford Fosgate VS JBL

Ranger emnet


Wulfgar

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil ha litt mer bass i Bora, uten å tømme kontoen. Jeg kjører 30min til og fra jobben og føler at en forsterker+sub pakke hadde vært løsningen, vil ikke sprenge de høytalere jeg har nå. Ser ikke etter å riste bilen i filler eller tiltrekke noe særlig oppmerksomhet, hehe. Disse to pakkene har kabler og alt inkludert.

 

Jeg ser på disse to:

Rockford Fosgate: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5398&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

 

JBL:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4672&katid=40&mid=m436&id=&vn=736

 

Er det noen som har en mening om hvilket merket gir mest for pengene? Hva ville du valgt om budsjettet er maks <4000,-

 

Ha en god dag videre,

 

Mvh

Wulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt JBL-subben som du fremviser til på ene linken, da med en forsterker soundmagus x1502 forsterker, og det imponerte ikke deretter.

 

Hva slags musikk hører du på? Hva slags bass vil du ha? Høyt og bråkete, pent og presist, eller skal du bare ha bass? :P

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på alt mulig egentlig, men for det meste Rock og noe old school Dance/Trance.

 

Vil ha bass som lyder bra, ikke noe som er overdrevet eller ryster alt som er i bilen. Pent og presis, fyldig og litt dyp bass. Jeg forventer ikke alle verdens fra en budsjett på <4000,-

 

For eksempel, hvis jeg hører på Prodigy føler jeg at det mangler noe. Basskasse ville økt opplevelsen og kjøregleden,,,

 

Har sett litt på Dynabel, men tenkte pakketilbudet hos bilradiospes, var kanskje bra.

 

Wulf,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller liten rolle hva du velger av basskasse uansett merke, Prodigy blir ikke noe bedre av den grunn. Regner nemlig med du har originalhøyttalerne ennå, og utskiftning av dem blir førsteprioritet når du skal ha bedre lyd. F.eks. en BullAudio-pakke med 6,5" komponentsett i for- og bakdører drevet av en 4-kanals forsterker, vil gi deg langt bedre bass enn det du har nå, og er en bedre løsning. Først da vil du få noe du kan bygge videre på, om du vil ha enda mer bass.

3247_bull_audio_b350905.jpg&w=200&h=1183247_bull_audio_b350905.jpg&w=200&h=1183180_bull_audio_b350912.jpg&w=200&h=120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spinJa, det beste er å bytte ut hele systemet, men slik situasjonen er nå vil jeg bare ha en "quick fix" egentlig, minst mulig fikling.

 

De bilradiospes.no pakkene frister en del, men har sett JBL sin GTO serien på youtube, hadde kanskje for mye membranutslag for min smak kanskje, blir for voldsomt og dreper lyden?

 

Det orginalet systemet jeg har nå er en 2Din VW Delta 6 cd spiller med ganske gode høytalere, er veldig fornøyd med lyden. Har 2 diskant og 2 vanlige i for dørene, 2 i bakdørene. Tror de høytalerne er enten Blaupunkt eller Pioneer. Ikke sikker, kom med "Exclusive" Bora 2003mod.

Jeg er veldig fornøyd med lyden, kan spille ganske høyt og bassen er fyldig og god. Vil bare ikke sprenge hele systemet, tenkte en bass kasse hadde tatt over en del av jobben til de "vanlige" høytalerne.

 

Cd spilleren vil jeg ikke bytte ut. VW cd spilleren er bra integrert med resten av interiøren, ikke minst blir det ikke innbrudd i bilen. :-)

Er utgang til forsterker bak spilleren heldigvis.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4954&katid=407&mid=m436&id=&vn=736

 

Er ingen hast, ser fortsatt en del på Dynabel, JBL og Rockford, kanskje Infiniti. Blir bare mer og mer å lese. Blir ikke klok.

 

God helg, god 17 Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har JBL GTO subben som du linker til.

Jeg syntes den spiller meget pent, selv under hardttrykk.

Jeg hører mye på dance,trance og faktisk noe klassiske låter.

Den spiller pent uansett.

Det er ikke den med mest trykk, dunk og brak.

Men den er musikalsk. Det er min mening hvertfall, lykketil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår