RockfordFosgate Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Heisann. Skal lakkere min Benz 190e da den er matt og har endel rust. Har begynnt med grunn arbeid, har pussa vekk rust og sparklet slik at det er jevnt stortsett over alt. Men, er usikker på hvilke pusse papir man skal gå over før man legger på grunninga? Skal det pusses etter grunninga og? Og hva vasker dere bilene med før lakkering? Trenger også hjelp med handle liste også, Har en brukbar kompressor som får gjøre jobben. Har tenkt å bruke lastebil-lakk Trenger grunning Noe bra å vaske med før lakkering Billig og grei sprøyte Evt noe tilbehør til? (Vann filter på kompressor?) Lastebillakken skal være sort, litt blank Trenger jeg klarlakk? Kjøpe lakk herifra? http://www.norbond.no/default.aspx Budsjette er på 2500, kan strekke meg til 3000 om nødvending. Og flere tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HrpZ88 Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 (endret) Biltema sprøyte Med tanke på budsjettet :) Vannavskiller om den er noe bra, det vet jeg ikke :) Endret Mai 13, 2009 av HrpZ88 Siter 98 Audi A3 94 VW Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Fundert litt på at det du spør om er 2 år skolegang og 2 år som lærling?? Om du kan strekke deg til 2500 kroner, så holder jo det til pussepapir og Fyller...med herder og tilbehør.. Alt annet du spør om kan du lese deg til på andre tråder her inne... :deng Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 (endret) Leste du tråden? Står; Strekke meg til 3000 kr ikke 2500. Det var ikke det jeg spurte om, så vist ikke du kan gi meg ett ordentlig svar på tråden, så la vær. Blir akkurat det samme å si; Skru på bilen; "Veit du at det er noen år skolegang for å kunne skru?" Har lest meg skakk ihjel på forumet, kommer enda ikke fram til det jeg har spurt om. Endret Mai 14, 2009 av RockfordFosgate Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Hvorfor skal alle plutselig bruke lastebillakk? Er den noe bedre eller rimeligere enn vanlig 2k, hellakk? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 den er billig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Hvorfor skal alle plutselig bruke lastebillakk? Er den noe bedre eller rimeligere enn vanlig 2k, hellakk? 2K lakk for lastebil er rimeligere enn 2K lakk for personbil, den er også litt govere i finishen enn lakk beregnet for personbil Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 2K lakk for lastebil er rimeligere enn 2K lakk for personbil, den er også litt govere i finishen enn lakk beregnet for personbil Hvor mye grovere? er dette noe å foretrekke eller er det en ulempe med billig lakk? Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyMidt Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 hvor har du tenkt å stå lakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Hvor mye grovere? er dette noe å foretrekke eller er det en ulempe med billig lakk? Er ikke noe du kommer til å merke noe av, siden du skal gjøre grunnarbeidet og lakkeringen selv, så det trenger du ikke bekymre deg om Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Skal lakkeres i ett partytelt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RockfordFosgate Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Lurer på en ting, de plassene der det ikke er rust, (og jeg ikke pusser helt ned til metall) skal jeg bare matte ned lakken med 700-800 papir? Og bare lakke over uten grunning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyMidt Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 smart, jeg vil herme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Nå er ikke jeg noen ekspert når det gjelde lakkering. Og vennligst rett meg. Håper du gjør skikkleig arbeid med å fjerne all rusta, helst sandblåse, så bruke skikkelig grunning, epoxy er det beste, men finnes andre gode alternativer også. Ellers er rusta synlig igjen innen julaften Der det har vært sparkla, bart metall eller av en eller annen grunn ikke er lakk "må" du ha fyller, er vel egentlig ikke dumt uansett over bilen før lakking. Mulig jeg husker feil, men tror 700-papir blir litt i groveste laget, men rimelig usikker der. Sort er som oftest ensjiktlakk, ogt du trenger kun base, ikke klarlakk, er det noe effekter, som metallic skal det være klarlakk. Legger du klarlakk på en i utgnagspunktet ensjiktfarge er det bare en fordel, men ikke noe must. Blir ikke ett partytelt noe trangt, og ikke akkurat tett? Pass i det minste på å lakke rett etter ett regnvær da. Men regner med du bare skal ha en garsjelakking, ikke noe skikkelige greier, så da er det to ting som er viktig, grunning på bart metall der alt av rust er helt borte, så er det skikkelig grunnarbeid, støvfritt når det skal lakkes, og ta det rolig med både sprøyte og trykk, drit i klarlakk når du skal lakke svart, er klarlakken som er verst å legge, og lettest å få uhell med. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoyMidt Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 takk for tipset, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg