isaksa Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Hei! Skulle til og justere tenningen på Volvoen idag. Hadde rigget meg til med tenningslampe. Koblet +\- og den andre på sylinder 1. Turtallet under testen var ca 800 omdr. Tok ut den ene vacuumslangen til forgasseren, og blindet denne.. Men klarte alikevell ikke stille fortenningen på mere en 5'grader.. Skal vell være 12? Er ikke mere og gå på- på vridningen på fordeleren.. Noen tips? Siter Audi A6 R5 Volvo 242L 1978 Mod Audi S4 2.2TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Ta ut fordeleren å flytt den ett hakk.. Btw, begge slangene på vaccumklokka må av. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isaksa Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ta ut fordeleren å flytt den ett hakk.. Btw, begge slangene på vaccumklokka må av. Ok, hvordan gjør jeg det? Er ikke bare dra den rett opp? Skal begge blindes da? Siter Audi A6 R5 Volvo 242L 1978 Mod Audi S4 2.2TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Løsne skruen helt. Still inn motoren på merkene (ØDP), og løft fordeleren rett opp.. Kan hende du må vri å banke litt på den før den kommer.. Begge skal blindes ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isaksa Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Løsne skruen helt. Still inn motoren på merkene (ØDP), og løft fordeleren rett opp.. Kan hende du må vri å banke litt på den før den kommer.. Begge skal blindes ja. Takk, da prøver vi på det i ettermiddag =) Får ny stift, og kondensator, så satser det blir tenning nå ;) Siter Audi A6 R5 Volvo 242L 1978 Mod Audi S4 2.2TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Hvis du tar skruen helt ut så kan du vri fordeleren så mye du vil. Gjør det, og still inn tenninga dit du vil ha den (12grader) så stopper du motoren, tar av fordelerlokket, og setter et merke med en tusj på fordeleren som gjør at du kan sette stiften på nøyaktig samme sted igjen etterpå. Så røsker du opp hele driten (bare å ta tak i fordeleren og dra opp, kan som sagt sitte no jævli, så ha på litt olje før du skal ha den nedi igjen) så er det bare å sette den nedi på en sånn måte at du får nedi skrue + at stiften står på merket du satte istad. Så er det bare å sette i skruen, starte opp og justere noen få grader for å få den der du vil ha den og skru til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.