Gå til innhold

eu kontroll og rep av mangler(pris)

Ranger emnet


oter11

Anbefalte innlegg

hadde min 91 audi 80q på eu denne uken,og det ble som fryktet noen feil.

 

fikk disse feilene.

 

3 stk 1 feil:

pusser blader(disse skifter jeg selv)

skiltlys mangler

ryggesly virker ikke

 

går disse på samme sikring kanskje?

 

fikk også 3 stk 2. feil:

slark i endeledd h.side bak

slark i bærekuler foran h+v side

rust+lekasje bakre eksospotte.

 

noen som vet om det er mye jobb og skifte dette?skal gjøres på verksted,dyre deler?dyrt og skifte?

 

noen som vet hvor det lønner seg og kjøpe eksos?møller?noen som vet pris på den bakerste potta?

 

må også skifte toppdeksel pakning(fikk ikke mangel på denne)ettersom pluggene mine drukener i olje,hvor mye jobb er det og skifte denne?og hvor mye må man regne med og måtte betale for jobben på verksted?

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går fint å gjøre selv om du har jekk og noen treklosser.

 

Bærekulene sitter med 2 eller 3 bolter i bærearmene foran. Jekker opp bilen, tar av julet, måler NØYAKTIG hvor langt ut til siden boltene står og noterer det. Så løsner du det gamle leddet og setter det nye på i nøyaktig slik som det gamle stod (derfor viktig å måle først :) )

 

Endeledd bak skiftes ved å også her se nøyaktig hvor det gamle sitter, så skrur du ut gammelt og skrur inn nytt. Når du ser det er det ganske intuitivt hvordan det gjøres ;)

 

Eksos er dyrt på møller. På eBay kan man finne til hvertfall halv pris tenker jeg. Ellers går det jo å høre med mekonomen o.l.

 

Vet ikke hvor mye et verksted skal ha for å skifte toppdekselpakningen, men det er garantert mye i forhold til hvor lett det gjøres ;) Vet ikke hvordan motor du har, men det er stort sett å skru av de fire boltene til toppdekselet (etter at motoren er kald såklart), ta ut den gamle pakningen og forsiktig sette den nye på plass. Denne koster nok ikke mye på Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår