Gå til innhold

Dekktrykk og Service

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Hvor mye burde jeg ha som dekktrykk i 225-40-18 dekk til en Audi A6 2000 modell sedan.

 

bilen min har kjørt ca.86700. Skal snart ta Service. Men har tenkt å ta alt selv og få litt hjelp av en jeg kjenner siden jeg ikke har skrudd så mye på bil selv.

Hva er det som burde gjøres?

 

Når burde storservice tas og hva innebærer det. Er det noe som heter 90 000km service?

 

På forhånd Takk hjelpen!

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktrykk varierer fra bil til bil, så hvis det ikke står i dørkarmen på bilen din kan du bruke fra 38-40pund i lavprofilsdekk.

 

Det som burde gå innfor service er:

 

- Oljefilter/olje

- Luftfilter/Bensinfilter/Pollenfilter

- Plugger/evnt pluggledninger

- Sjekke når reg-reim sist var byttet

- Rense AC hvis bilen har det. (Bakteriespray som fjerner bakterier o.l)

- Gå over kjøleveske og evnt fylle på.

 

Det jeg kommer på i farta. Du vil føle deg fornøyd etter en service på bilen. Trust me:)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktrykk varierer fra bil til bil, så hvis det ikke står i dørkarmen på bilen din kan du bruke fra 38-40pund i lavprofilsdekk.

 

Det som burde gå innfor service er:

 

- Oljefilter/olje

- Luftfilter/Bensinfilter/Pollenfilter

- Plugger/evnt pluggledninger

- Sjekke når reg-reim sist var byttet

- Rense AC hvis bilen har det. (Bakteriespray som fjerner bakterier o.l)

- Gå over kjøleveske og evnt fylle på.

 

Det jeg kommer på i farta. Du vil føle deg fornøyd etter en service på bilen. Trust me:)

 

 

Takk for svar. Ja gleder meg til å få tatt det. Alt det du har nevnt skal gjøres.

 

I dørkarmen står det bare for orginal størrelse på dekk. Kan jeg for eks. da bare ta 3.0 bar (Har elektrisk luftpumpe der jeg fyller) i alle dekk eller blir det for lite/mye.

 

Hva er en storserice og når skal den tas? Noen eksamt km? Hva er det som gjøres på en storservice utenom det margido har nevnt?

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår