Gå til innhold

Min Audi A4 Avant S Line 1,8 TFSI 2009

Ranger emnet


Fastlane09

Anbefalte innlegg

Hei CarlXX

Jeg har 160 Hk, forbruket er det ikkeno å si på. Jeg er faktisk overrasket over at den bruker så lite som den gjør. Jeg følger girskift indikatoren og kjører ikke "idiot".

Det er klart om du ønsker å trø på litt så drar den bensin den :)

Kjører kun på Shell sin 99 racing fuel.

Les disse:

http://www.dinside.no/523834/test-audi-a4-18-tfsi-et-roverkjop

http://www.dinside.no/524595/motor-og-kjoreegenskaper

 

Glemte og si at jeg er kjempefornøyd med bilen, den er stille og herlig å kjøre :)

 

Hva bruker den i jevn hastighet i 90 km/t?

 

Kjører for tiden en Golf 1,4 tsi 122 hk. Den bruker ca 0,85 på blandet kjøring og 0,55 på landeveien. Nydelig motor, men har lyst på bil med større plass....

Og jeg kjører såpass lite at diesel ikke er interessant. ca 11k km i året. Prøvde en A4 med 120 hk diesel for noen dager siden, men ble skuffet over støy og vibrasjoner. Min er nesten lydløs i sammenligning...

 

Carl

2010 VW Golf Highline 1,4 tsi Candyhvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og handlet meg nye skiltlys i dag :) Ødela det ene festet på skiltlysholderen.. Bruker nå Jucy fruit for å holde det på plass :D Må innom Møller i morgen og hente to nye ;)

8e277917.jpg

 

Kjøpte nye pærer til kurvetåkelysene også :) Gammel pære på venstre side, ny pære høyre :)

9c245c29.jpg

 

BEKLAGER DÅRLIGE BILDER..

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket er ganske så identisk :) Det er enda mindre støy i en bensin A4 ;)

Hvordan var 120 hk? Var det noe fres?

 

Den sparket greit i fra på lavt turtall. Men kan ikke sammenlignes med en bensinmotor på høyrere turtall... Og, som sagt, for mye støy og vibrasjoner...

 

Golfen har behagelig støynivå, bortsett fra dekkstøy på grov asfalt. (KJører på 225/45x17)

 

Carl

Endret av CarlXX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sparket greit i fra på lavt turtall. Men kan ikke sammenlignes med en bensinmotor på høyrere turtall... Og, som sagt, for mye støy og vibrasjoner...

 

Golfen har behagelig støynivå, bortsett fra dekkstøy på grov asfalt. (KJører på 225/45x17)

 

Carl

 

Da er det bare å kjøpe seg en 1,8 Turbo :) Dekkstøy kommer jo uansett an på hvilken type dekk du har også ;)

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må bilnummeret vises i klartekst ? Da erdet lettere for en som ikke liker deg å spore deg opp...hehe

En kompis av meg kjøpte en rs4 (2006 mod men utrolig pen). i går og jeg tror han skal sette inn svakere pærer :)

 

Hvis det er noen som vil oppsøke meg så er de hjertelig velkommen, om de liker meg eller ei ;)

Når det gjelder styrke på LED så er det vel ikke mye å gjøre.. Det er kun fargen som kan endres vil jeg tro.

Regner med at kompisn din tar deg med på luftetur ;)

Endret av Fastlane09

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8e277917.jpg

 

Er dette ledpærer?

Kjøpte noen selv men syntes det blir altfor blåttlys, samt de gir feilmelding.

 

Var pent og hvitt lys på disse! :)

 

Det er motstand i disse ;) Og det er "riktig" kelvin på disse ;) De er kjøpt på Bilextra i Ski :)

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at etter bytte av både skiltlys og kurvetåkelys så knakk jeg et skiltlys feste og toppen av kransekaka var at når jeg skulle kjøre fra jobb i går så falt dekslet som sitter rundt kurvetåkelyset av.. og jeg kjørte over dette.. hahaha

Jaja, da var det bare å kjøre til Oppegård Bil og kjøpe 2 nye skiltlys holdere og et nytt deksel...

kr 108,- pr skiltlys holder og kr 357,- for dekslet.. Det andre dekslet skal festes...

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår