steinar Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 I dag har jeg kjørt en halvtime stampekø og slura på clutchen hele veien. Når jeg kjørte kjente jeg at det lukta litt rart men det var først når jeg stoppa bilen jeg så det røyk noe jævlig i det hullet i girkassa som jeg kan stille tenninga i. Hva kan dette være? Bilen går jo helt greit - kan det være at jeg kjører som ei jente med clutchen? Golf 2 - 1,6l 1986 modell :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Du svara på spørsmålet selv. Sluringa er feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Originally posted by Zagato Du svara på spørsmålet selv. Sluringa er feilen. hva er det som tar fyr? Hva brenner :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Originally posted by steinar hva er det som tar fyr? Hva brenner :D Ble som en kamerat av meg i sommer som skulle burne... så begynte han å burne...han trodde han sto å burna for det røyk som faen.. men hjula sto helt stille:) hehe... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Clutch'n din har nok hatt sine bedre dager. Du får håpe bare at den ikke er helt brennt. Mmmm, men så godt det lukter :D Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 whopsann - vi får se hvordan det går - plasten rundt hullet jeg kan stille tenninga i på kassa smelta også litt... vel vel - bilen har vel sett sine bedre dager. Hvor sitter clutchen på en toergolf ? Jeg har aldri sett den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 den ligger så å si der girkassa og motoren er skrudd sammen , Hvis du ser ned i hullet ser du svinghjulet, på den henger clutchen. Du ser ikke clutchplata før du splitter motor og girkasse. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Er motsatt clutch på golf trur jeg..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Det kan høres ut som at det lekker olje inn i cluch huset fra enten motor eller gearkasse.... Sjekk disse simringene... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by steinar I dag har jeg kjørt en halvtime stampekø og slura på clutchen hele veien. Når jeg kjørte kjente jeg at det lukta litt rart men det var først når jeg stoppa bilen jeg så det røyk noe jævlig i det hullet i girkassa som jeg kan stille tenninga i. Hva kan dette være? Bilen går jo helt greit - kan det være at jeg kjører som ei jente med clutchen? Golf 2 - 1,6l 1986 modell :D HAHAH.... håper dette er en spøk. Da skal du ha slura skikkelig for å få det til. Var det ikke du som kjørte i kø med meget høyt turtall i 15min også? slik at manifolden ble rød.... :rolleyes: :D stakkars bil.... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Heh, synes å ha lest om denne golfen før på forumet? :D Mener å ha en følelse av at bilen ikke har så mye som faktisk er strøkent, men jaja.. jeg skal ikke si noe. (Min er sikkert i dårligere stand) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 håhåhåhåh.. stå på steinar.. det er altfor mange golfer i verden, vi trenger noen som vraker dem også, sånn at de som er igjen blir mer spesielle.. tusen takk for at du gjør bilen min mer verdt :D Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Asim HAHAH.... håper dette er en spøk. Da skal du ha slura skikkelig for å få det til. Var det ikke du som kjørte i kø med meget høyt turtall i 15min også? slik at manifolden ble rød.... :rolleyes: :D Det stemmer det er gogolfen min - hadde nettopp bytta forgasser så enten var det høyt turtall som gjorde at den begynte å gløde eller så var det noe alvorlig feil med blandinga (som virker mer sansynlig da gasseren jeg bytta til ikke var brukt på ei stund) Og ikke mobb golfen min - den kosta 2000 kroner og har gått 6000 km hittil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Hvor mye må jeg slure for å kunne lage en slik effekt? Det som er kjipt er at bilen går på høy tomgang - jævlig høy, akkurat denne turen eksperimenterte jeg med å holde clutchen litt inne slik at motoren tok litt men ikke ble kvalt når jeg sto i lyskryss. Da blir bilen mer stille og jeg tenkte den kanskje ikke gulpa så mye bensin som vanlig :D Kan slik kjøring provosere fram den jævla rykinga? Forøvrig så tar clutchen merkbart mye lengre ut i pedalen etter denne episoden :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by steinar Og ikke mobb golfen min - den kosta 2000 kroner og har gått 6000 km hittil! Hvor mye har du påkostet den etter kjøpet da? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg