Durbie99 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hei, tenkte meg å kjøpe dette sveiseapparatet http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20599992 Er det et greit apparat for en nybegynner? Også lurte jeg på om det er mer giftig å sveise med et apprat som har gass i rørelektrodene en uten? stemmer det? mvh JR Siter 1994 Nissan 200sx s13 Stage 3 1964 Buick Skylark 430 ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 hva skal du sveise.. min erfaring med rørtråd, er at det ikke duger til noe særlig.. karosseri arbeid er håpløst.. har selv minarcmig fra kemppi.. superfornøyd.. mora mi kan sveise med det.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Durbie99 Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Åja, det var til karosseri sveising for det meste ja. Siter 1994 Nissan 200sx s13 Stage 3 1964 Buick Skylark 430 ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Kjøp et apparat på minimum 150 ampere og bruk dekkgass, ikke rørtråd. Resultatet med rørtråd blir ikke bra samt gassene er giftige. Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 I tilegg er rørtråd dyrt, derfor vil det ikke være lønnsomt hvis du sveiser mye. Eksempel på dette: Rørtråd/flusstråd for gassløs sveising iht. standard: SFA/AWS A5.20:E71T-GS. Ø0,9 mm, 0,8 kg. 179,00 kr Iht. standard: AWS A5.18:ER70S-6. Kobberovertrukket kisel-manganlegert, homogen sveisetråd for sveising i karbonstål og lavlegerte ståltyper. Strekkgrense: 420 N/mm². 0,8 mm 15 kg 369,00 kr Hvis du en dag finner ut at du vil sveise sperre på bilen din blir det plutselig veldig dyrt om du har flusstråd. Hvis du da bruker 3 ruller koster det deg over 500 kroner. I tilegg må du hele tiden banke vekk slagget som legger seg på sveisen. Når det gjelder sveising med gass vet jeg ikke så mye om prisene, men tror det koster deg 1600 kroner i året å leie en 25 liters flaske, vet da ikke om du får med gass. Uansett hva slags flaske du har koster etterfylling oppmot 1000 lappen. Du kan også kjøpe 5 liters flaske for 2000-3000, men det varer ikke lenge, og koster nesten like mye å påfylle som de større flaskene. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 hva skal du sveise.. min erfaring med rørtråd, er at det ikke duger til noe særlig.. karosseri arbeid er håpløst.. har selv minarcmig fra kemppi.. superfornøyd.. mora mi kan sveise med det.. +1 GENIAL mig det der. Gleder meg til hver gang jeg skal sveise nå :cool: Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 +1 GENIAL mig det der. Gleder meg til hver gang jeg skal sveise nå :cool: Ja, ikke sant?! Det er rett og slett ett tøft apparat! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toresen Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Hva tror dere om dette sveiseapperatet. Tengte litt på det skjøl : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Har det både mate, og strøm-regulering? Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toresen Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Har det både mate, og strøm-regulering? Vet ikke det sto det ingen ting om. Fant sveiseapperatet på moeco.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Har selv en kemmpi minarcmig 150 og det apparatet er HELT FANTASTISK... Kemmpi er helt suveren på support og apparatet i seg selv er veldig enkelt og bruke. Lite og lett så du kan bare slenge det i bagasjerommet og ta det med deg hvor du enn vil. Har ti liters gassflaske som jeg eier selv. koster 700 spenn og fylle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg