Gå til innhold

Audi Morel, sinfoni, Pioneer, soundstream, Kinetik, evus

Ranger emnet


Poolish

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...
  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Takker :)

 

Har ikke fått gjort noe særligt mer. Sliter med å komme igang igjen for fullt.

 

Får prøve å starte opp igjen snart. Hadde håpet å få det ferdig i sommer.

 

Litt usikker på hvordan det vil gå. Helsa er ikke helt på topp. Så blir fort sliten å klarer ikke så mye som før.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg fått kjøpt nye dørsider. Gjorde en feil på den ene, av de eg bygget selv. Så måtte tatt av mye igjen å gjort det på ny. Bygger dem kansje ferdig senere.

 

Nye dørsider:

 

03082010827.jpg

 

Må bygges om litt, for å få inn mellomtonen. Skulle også vært trukket på ny, men det får jeg gjøre senere.

 

Har fått skjært ut hull til mellomtonene, å laget til 2 mdf ringer:

 

kamera704.jpg

kamera719.jpg

kamera711.jpg

kamera659.jpg

 

Nå har jeg bare kledd mdf ringen, å får litt ujevn overfalte rundt hullet og. Skal jevne ut dette. å få en finere overgang der, når jeg skal kle dørsidene på ny.

 

Har fått lagt litt mer demping inni dørene og. Ikke helt ferdig enno. Gikk tom for dempemateriale. Nytt er på vei i posten.

 

kamera737.jpg

kamera745.jpg

 

Har strukket alle kabler

Delefilterene til frontsettet er montert på ryggen på baksetet

Har fikset litt på jordingspunktet

 

Så det meste ligger klart nå.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Da er alt koblet opp, men ingenting fungerer sånn det skall.........

 

Koblet fra jording på begge batteriene. koblet dem sammen. Så satte jeg på første kabelen på minus på batteriet bak (Jording til den største forsterkeren). Da kom det en konstant pipelyd i subbene. Denne forsvant med en gang jeg satte på jordingskabelen på batteri.

 

koblet på jording til de andre to forsterkerene til batteriet. koblet på jordingen på batteriet framme. Så skrudde jeg på for å teste anlegget.

 

Lyden fra subbene hørtes grei ut, men lav dorlig lyd framme, og bare lyd på ene siden. Så prøvde jeg å skru opp litt. da begynnte det å skurre veldig i høyttalerene frame, på den siden det var lyd.

 

Prøvde å stille litt på spilleren. så skrudde jeg av alt. gikk bak å stillte litt på forsterkerene. Når jeg skrudde på igjen. Var det masse skurr fra subbene, og en pipelyd. så skrudde rett av igjen. prøvde å jorde chasi på spiller. Da virket subbene igjen, men helt dødt i høyttalerene framme. Etter ei stund. så kom det lyd på ene siden, men veldig dorlig, å skurreer veldig når du skrur opp...

 

Hva er galt? Hvor skal jeg begynne?

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute noen timer, koblet å feilsøkt.

 

Fikset først jordingen på spiller, la opp en ekstra jording + jordet den godt i chasi. Koblet alt godt opp.

 

Skrudde på. Da var all støyen i høyttalerene borte. Subben spilte bra enda, men framme var det bare lyd på ene siden (kun midbass), veldig lav og dorlig, men ingen støy i lyden nå. Og nå var lyden på passasjersiden. sist fungerte det kun på førersiden (diskant/mellomtone).

 

Så jeg tenkte det kunne være de 2 forsterkerene som var problemet. koblet middbassene inn på subb forsterkeren (AMPLItude 150.2x). Da fungerte dem helt perfekt.

 

Så jeg koblet av batteriene. tok ut sikringene til de 2 Sinfoni AMPLItude 45.2. koblet av signalkablene.

 

Så brokoblet jeg delefiltrene og fikk koblet opp frontsettet på SinfoniAMPLItude 150.2x. koblet signalkabelen inn på frontutgangen. koblet på batteriene igjen. Ingen lyd. kun lav susing i høyttalerene.

 

Så da må vell problemet være Front og Rear utgangene på spilleren som ikke fungerer? Hva kan være grunnen til dette?

 

Normalt er det vell jordingsbanen som ryker i pioneer spillerne. Men da er vell alle utgangene døde + masse støy. Nå fungerer 1 utgang. De andre 2 er døde, eller kommer lav dorlig lyd kun på ene siden.....

Endret av Poolish

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår