Gå til innhold

Nektes garanti.. noe i det hele tatt.

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det var for nøyaktig 6 månder siden Mitsubishien min

tok kveld da registerreima for og toppen ble 'knust'.

Dette var trolig følgene av en ødelagt vannpumpe fikk jeg høre

fra verkstedet.

Så det som ble gjort var å bytte hele toppen, vannpumpe, reim osv. 20,000,-. Og da gjorde verkstedet alt. (t.o.m toppen var dønn ny)

 

Bilen gikk greit fram til noen dager siden, men så plutselig kom det en god det hvit/grå eksos ut fra bilen min og like etter gikk motoren varm og det begynte å koke i ekspansjonstanken.

Da parkerte jeg bilen og byttet radiatorføler og termostat, og bilen gikk greit i en dag helt til den gikk varm igjen og da parkerte jeg den på verkstedet.

 

Og der mener de at jeg har kjørt den varm og må ta alt fra min egen lomme. dvs. betale dem for å ta av toppen og sende den inn for sjekk og til slutt betale for alt arbeidet for å ordne bilen.

 

HAR JEG NOE SOM HELST RETTIGHETER HER? toppen er jo 6mnd gammel og jeg har ikke kjørt over 100km/t engang siden den tid. (ikke råkjørt).

 

Bilen er en Mitsubishi Galant 93 modell.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der mener de at jeg har kjørt den varm og må ta alt fra min egen lomme. dvs. betale dem for å ta av toppen og sende den inn for sjekk og til slutt betale for alt arbeidet for å ordne bilen.

 

At du har kjørt bilen varm er jo et resultat av dårlig arbeid fra dems side.

Hadde dem tatt seg tid til å sjekke at den nye toppen dem monterte, og/eller blokkplanet var rett, samt montert toppakning rett så ville dette nok ikke skjedd.

Endret av B.T.i

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i

 

Bra at det er noen der ute som forstår meg.

Verkstedet er helt vrang på dette og jeg får følelsen

av at de prøver å få meg til å gi opp hele tingen

da det bare blir sagt at det koster en 4,000,- å få

sjekket toppen og at en ny toppakning blir på 10,000,- m/arbeid.

 

Skal få snakket med med dem på mandag nå, men vil bare

være sikker på at dette ikke er helt normalt,

at det bare er verkstedet som prøver å vri seg unna her.

 

 

Men i tilfelle at motoren gikk varm pga en feil som lå i bilen fra før.. altså den samme feilen som fikk bilen til å gå varm for ett år siden og fikk toppen til å gå den gangen.

Skulle ikke dette ha blitt fikset av verksted da vi sendte inn bilen og rett og slett bare bad de om å få den fikset?

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i tilfelle at motoren gikk varm pga en feil som lå i bilen fra før.. altså den samme feilen som fikk bilen til å gå varm for ett år siden og fikk toppen til å gå den gangen.

Skulle ikke dette ha blitt fikset av verksted da vi sendte inn bilen og rett og slett bare bad de om å få den fikset?

 

Årsaken til det første verkstedbesøket var registerras, så ser ikke helt hvordan disse to tingene skulle ha en sammenheng.

 

Jeg ville vurdert å sendt bilen til en uavhengig part, f,eks NAF hvis verkstedet ikke vil hjelpe deg.

Du har all rett til å reklamere på jobben dem har gjort, og det skulle være i deres beste interesse å løse denne saken uten at du trekker inn f,eks Forbrukerrådet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

feilen på radiatoren gjorde at topppakningen røyk.

 

trådstarter: Så det vil si at de ikke egentlig fant feilen første gang da? eller undersøkte de den bryteren da og? Eller var det helt klart vannpumpen første gangen?

 

Og det er jo noe som heter garanti på arbeid og deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De byttet vannpumpa da det var reima som gikk den gang,

og da skyldte de på litt av hvert egentlig.

 

1. Strammehjulet fungerte ikke

2. Vannpumpa leverte ikke veske til motor

 

Denne gangen, så var det disse punktene som ble nevnt:

 

1. Bryter til radiator var ufunskjonell, så viftene virket ikke.

2. Kjørt varm, slik at det kom to 'hull' i toppakningen.

 

10,000,- koster dette meg.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne gangen, så var det disse punktene som ble nevnt:

 

1. Bryter til radiator var ufunskjonell, så viftene virket ikke.

2. Kjørt varm, slik at det kom to 'hull' i toppakningen.

 

10,000,- koster dette meg.

 

 

Jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg hører viftene på mine biler iløpet av en måned, da en også har noe som heter termostat.

Slik jeg ser det så har dem gjort dårlig jobb i utgangspunktet, og vrir dette din vei for å tjene enda mer på deg..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man skal stå ganske lenge på tomgang, eller kjøre sinnsykt hardt, for at viftene skal trenge å koble inn. Syns hele greia høres litt mystisk ut...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan telle på to fingre hvor mange ganger jeg hører viftene på mine biler iløpet av en måned, da en også har noe som heter termostat.

Slik jeg ser det så har dem gjort dårlig jobb i utgangspunktet, og vrir dette din vei for å tjene enda mer på deg..

 

Problemet er at dette er en dieselbil, slik at selv så hører jeg viftene dårlig, men jeg og en som kan bil testet ut viftene på

plassen bilen ble parkert da den først gikk varm og

da slo de til hver gang over en viss grad.

Jeg byttet å termostat og den bryteren etter den først gikk varm, men problemet var fortsatt der, så etter det sendte jeg den til dem.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man skal stå ganske lenge på tomgang, eller kjøre sinnsykt hardt, for at viftene skal trenge å koble inn. Syns hele greia høres litt mystisk ut...

 

Jeg har ingen ide, har holdt på for det meste med luftavkjølte biler.

 

Verksted mener på det fulle at det er min feil iallefall.

"Du har kjørt den varm..."

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår