Gå til innhold

Golf G60 med turbo=G60 Turbo?

Ranger emnet


Frank_84

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er vi vel ferdig med emmnet, det meste går jo på personlige meninger anyway :P

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Hmm....kva blir det om ein tar ein golf cl og setter i ein turbokonvertert g60 motor da?

 

Mangler bremser, understell osv... men motorn er da g60 uten glader.....

 

G-lader purist som jeg er, er Golfer med Turbo, Golf Turbo uansett hvilken motor den bygger på

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Hmm....kva blir det om ein tar ein golf cl og setter i ein turbokonvertert g60 motor da?

 

Mangler bremser, understell osv... men motorn er da g60 uten glader.....

¨

 

da er det å forblir en Golf CL pga den ikke er godkjent og i vognkort står det fortsatt Golf CL :) hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Jeg er litt i tvil med meg selv om den bør kalles G60 eller ikke. Fordi G er jo g-laderen som i tilfelle blir byttet ut med en Turbo, og 60 kommer vel av at bilen har 160hk, som g40 har 140hk.

 

Men som det blir sagt så er det mange oppgraderinger på Golf G60 iforhold til CL, GL og GTi. Så G60 er jo en slags fortegnelse for det oxo. Selvom det er bygd mer på motoren.

 

Etter dette inlegget har jeg blitt enig med meg selv om at VW Golf G60 Turbo er helt greit å kalle bilen.

 

Polo G40 er det ikke mange igjen av, så den ville jeg aldri ha bytte ut g-laderen til turbo på, men samme tilfelle her; Polo G40 Turbo.

 

noen som har bevis på at G kommer av G-lader da?

Det kan jo like godt stå for gakkgakk......

 

og 60-40 teorien din stemmer dårlig.....

 

G60 har 160, den var du heldig med

G40 har 113, der var du litt ute å kjøre....

 

G60 er jo em helthets betegnelse på motor-driverk-bremser osv.... at men bytter ut den lille dritten av en g-lader synes jeg ikke gjør at man må fjerne G i G60..... er alt for mye deler ellers som er G igjen ;)

 

blir som å kalle en c for gti bare fordi man har takantenne da?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

G betegnelsen mener jeg å huske at står for g - lader og 40 / 60 står for mm i diameter innsuget på laderen er ? Rett meg hvis jeg tar feil ...

 

der er du ute og kjører, spør polo classic. er ikke 40mm på g40

 

kanskje G står for gay?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stemmer at G`en kommer av G-lader og 40/60 har med dimensjonen på laderen:)

Men om det er et mål på en del eller noe vet jeg ikke, med det har med størrelsen på laderen å gjøre.

Men strengt tatt spiller det vel ingen rolle:)

Det viktigste er vel at det går ann å ha det forferdelig morro med en sånn motor, enten det er turbo eller g-lader:D:D:D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår