Gå til innhold

Kjøp av 518

Ranger emnet


AVTAU

Anbefalte innlegg

Heisann, da var tiden kommet for at jeg skal kjøpe min første bil.:fatality:

Har sett på en bmw 518 som selges av en bekjent.

Bilen er 91mod med manuell kasse, gått 180000km og kamaksel, reg reim og div er byttet i fjord.

I lakken er bilen så og si strøken, og det eneste av rust er litt bakpå bagasjerommet.

 

Da kommer da spørsmålene, er dette en holdbar bil som kommer til å vare de 2 årene jeg har igjen til militæret(den skal selges da, om ikke før), er det noe spesielt en bør se etter ? og er motoren slitesterk?

Noen andre ting en bør se etter?

 

Noen som har noen synspunkter?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse går ofte veldig langt. Motoren er kjip da, men så er de billige også. Kjørekomfort er det ingenting å si på, så for meg høres det fornuftig ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemeldingen. Motoren er nok slapp ja, men satser på at det holder for meg som er en fattig student;) Tenker at i bilkjøp nr 2. skal motor være høyere prioritert.

 

noen som har noen andre innspill?

Endret av AVTAU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden kamaksel og reg.reim er byttet er det nok ikke så gærnt. Men disse motorene har litt for høyt trykk i toppenog for små oljekanaler, derfor blir kamaksel m.m slitt dobbelt så fort. Men siden kamaksel er byttet har du nok mest sannynlig blir mange år til.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår