Yamaha_xin Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Hei. Er det noen som vet hvor stor dynamo en orginal primera p11 sri 1997mod har,bilen er uten ac. Og hvor stor dynamo kan man bytte til, merke? Har kjøpt en forsterker som trekker 190A ved max (Jbl bpx 2200.1) Har byttet batteri til optima red top og montert 1f stinger kondensator, men det virker som at det er for lite. Mvh Mikkel Siter - 1997 Nissan Primera 2.0 SRI - 2008 Yamaha Nytro Rtx SE - 2007 Yamaha Raptor 700 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Du klarer nok ikke å trekke 190amp med den, men den trekker endel strøm ja. Har du oppgradert kablene mellom dynamo og batteri?? Dynamoen din gir sikkert ikke mere enn 90amp, så en ny dynamo gjør nok susen ja, og da kan du fjerne kondensatoren også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 La nå kondisen være der da! Man får aldri nok strøm! Menneh... er minuskabelen fra batteri til jord oppgradert? Det er en relativt stor flaskehals i de fleste biler. Strømretningen er jo fra minus, og ikke pluss. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 La nå kondisen være der da! Man får aldri nok strøm! Menneh... er minuskabelen fra batteri til jord oppgradert? Det er en relativt stor flaskehals i de fleste biler. Strømretningen er jo fra minus, og ikke pluss. Hmm...ikke helt. Strømretningen er definert å gå fra pluss til minus, men elektronene går fra minus til pluss. Det er her mange går i surr, men det har uansett ingenting å si hvilken vei strømmen går. En tynn ledning/dårlig forbindelse i en lukket krets med høy strøm vil utgjøre en flaskehals uansett om den sitter før eller etter strømforbrukeren. Når det gjelder kondensator-diskusjonen, vil jeg anbefale trådstarter å søke på dette her på forumet, for nesten alle tråder som er relatert til bilstereo og strøm ender i en heftig diskusjon om kondensator er bra eller ikke. Vi trenger ikke enda en slik diskusjon her inne :) Forøvrig, sjekk ut sticky-tråden i bilstereoforumet, der står det MYE bra! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Det er jo snakk om elektronstrømmen ;) Dette med pluss og minus og strømretning stammer jo fra tidlige dager da de kloke hoder mente at strømretningen var pluss til minus, noe som viste seg å ikke stemme. Men samme det :) Er sant som du sier, et kjede er ikke sterkere en det svakeste ledd. Har selv 50 kvadrat på alt som har med strøm til og fra batteriene i bilen min. Det merkes :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Det er jo snakk om elektronstrømmen ;) Dette med pluss og minus og strømretning stammer jo fra tidlige dager da de kloke hoder mente at strømretningen var pluss til minus, noe som viste seg å ikke stemme. Men samme det :) Er sant som du sier, et kjede er ikke sterkere en det svakeste ledd. Har selv 50 kvadrat på alt som har med strøm til og fra batteriene i bilen min. Det merkes :) Joda, men det blir bare et definisjonsspørsmål. Er enig i at man bare skulle definert strømmen til å gå fra minus til pluss så hadde alt blitt mye enklere. Definisjonen med at strømmen går fra pluss til minus blir fremdeles brukt alle steder, så lenge man ikke går ned på elektronnivå. Skjønn det den som vil... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 La nå kondisen være der da! Man får aldri nok strøm! Menneh... er minuskabelen fra batteri til jord oppgradert? Det er en relativt stor flaskehals i de fleste biler. Strømretningen er jo fra minus, og ikke pluss. Så du mener kondensatoren gir EKSTRA strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Så du mener kondensatoren gir EKSTRA strøm? Blir det einda ein diskusjon om kondensatorer? Eg gleder meg til fortsettelsen! ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Huff...det ender alltid sånn... :web Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Mai 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 Jeg gidder ikke krangle :) Det kan vi ta på PM eller MSN eller whatever! Usakligheter trenger ikke spres i alle tråder. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegarmin Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 spørsmål angående dynamo: har lest en plass her inne at det skal gå ann å skifte en del av dynamoen slik at man får mer Ampere ut av den. stemmer dette og evt. hva er det man skifter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Bilen din har vel en mellom 60 og 80 A på dynamo, du kan ikke bytte en enkel del som øker effekten i dynamoen, men du kan øke maksimal ladespenning noe. Få taki dynamo til Maxima V6, dn er vel på 120a om jeg husker rett, og festet ser identisk ut som på SR20de Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Samme på GA16DE dersom han har det også eller? Kunne jeg tenkt meg på sikt også, for den saks skyld. :P Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg