Gå til innhold

kjøpe på ebay

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

fant meg disse på ebay, de koster ca 6000 i sverige, så hvis jeg kan få disse her til 180 dollar, så er ikke det å forakte.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2452572568&category=33590

 

har ikke kjøpt på ebay før, så jeg lurer på noen ting.

 

hva med toll? er det ikke en grense på hvor mye noe kan koste for å slippe å betale toll?

 

frakt? er det noen ting som er lurere og skrive på pakka, hva lønner det seg å sende med (fly tog skip osv...)

 

bare kom med innspill over hva jeg må passe på og hva jeg må spørre selgeren om..

 

mvh Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han skriver at han vil kun sende i usa da, men har du hatt kontakt med han.. e bay er greit det, men kan fort bli lurt for penger og når en er en god del mil unna så er det vanskelig..

 

toll er det ikke , men mva og postens tollgebyr hvis det sendes med post. så pluss alltid på 24% mva... pluss frakt oxo..

 

hva er prisen på dette i norge da?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de delene jeg har handlet på ebay har det ikke vært noe problem med betaling og transport.

jeg har pleid å bruke paypal som stiller en slags garanti for pengeoverførslen.

frakten ordnet de på ebay og den ble sendt som gave da hele beløpet var forhånsbetalt av paypal.

men det er jo fortsatt risk for å få noe helt annet en det som er avertert.

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv handlet en del på ebay så disse tingene kan du jo legge deg på minnet :)

 

husk å spørre om hvor mye det koster i shipping føre du byr.

( kikker nå på samme sak hos tre selgere å portoen varierer fra 42-130$ )

 

selv om dem sier kun usa så vill de fleste sende til norge. bare å spørre det vettu.

 

angående shipping: det er billigere med båt men kan ta opptil 6 uker eller lenger, mens vanlig frakt ( fly fedex osv ) er dyrere men går fortere.

 

pass på karakter boka til selgeren masse karakterer =forhåpentlig vis en seriøs person. ( finnes mye råtene folk der borte)

 

angående betaling så anbefaler jeg oxo paypal eventuelt bidpay.

 

om du har muliget til å følge med hele tiden, så legg inn et lavt bud å følg med de siste 30 min av auktionen :)

 

glipper varen fra deg ( blir for dyr ) husk at det bor j**la mange folk i usa/canada så det dukker sikkert opp flere.

 

 

dette var bare noen ting er sikkert mere men dette har fungert godt for meg.

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet noen ganger på ebay i tyskland, står ofte at de kun sender i tyskland. sender man mail og forklarer saken, så går det oftest greit. har kun handlet for mindre beløp, og har da overført direkte til motakers konto. venter nå på ledningsnett til polo g40, og 40mm gassere. begge deler fikk jeg til en meget rimelig penge, selv med frakt!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Har handlet noen ganger på ebay i tyskland, står ofte at de kun sender i tyskland. sender man mail og forklarer saken, så går det oftest greit. har kun handlet for mindre beløp, og har da overført direkte til motakers konto. venter nå på ledningsnett til polo g40, og 40mm gassere. begge deler fikk jeg til en meget rimelig penge, selv med frakt!

 

Var ikke tilfeldigvis du som snappet opp to sett med 40 dcoe og en av dem med sorg luftilter boks?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

har selv handlet en del på ebay så disse tingene kan du jo legge deg på minnet :)

 

husk å spørre om hvor mye det koster i shipping føre du byr.

( kikker nå på samme sak hos tre selgere å portoen varierer fra 42-130$ )

 

selv om dem sier kun usa så vill de fleste sende til norge. bare å spørre det vettu.

 

angående shipping: det er billigere med båt men kan ta opptil 6 uker eller lenger, mens vanlig frakt ( fly fedex osv ) er dyrere men går fortere.

 

pass på karakter boka til selgeren masse karakterer =forhåpentlig vis en seriøs person. ( finnes mye råtene folk der borte)

 

angående betaling så anbefaler jeg oxo paypal eventuelt bidpay.

 

om du har muliget til å følge med hele tiden, så legg inn et lavt bud å følg med de siste 30 min av auktionen :)

 

glipper varen fra deg ( blir for dyr ) husk at det bor j**la mange folk i usa/canada så det dukker sikkert opp flere.

 

 

dette var bare noen ting er sikkert mere men dette har fungert godt for meg.

 

hei, takker for gode innspille fra alle:)

 

har skjekket "karakterboka" han, og der var det 337 handler, 335 av de var positive. så jeg kan nok stole på han.

 

hvor mye er det for paypal og hvordan fungerer dette da?

 

det med budene og følge auksjonen, tror jeg ikke blir noe problem, budet er nå på 169 dollar, og kjøp nå er på 179, så blir å trå til med en gang dette.

 

venter fortsatt svar så jeg får se..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

han skriver at han vil kun sende i usa da, men har du hatt kontakt med han.. e bay er greit det, men kan fort bli lurt for penger og når en er en god del mil unna så er det vanskelig..

 

toll er det ikke , men mva og postens tollgebyr hvis det sendes med post. så pluss alltid på 24% mva... pluss frakt oxo..

 

hva er prisen på dette i norge da?

hei du..

 

nyprisen hvis de er de riktige demperene (bilstein racing) så er prisen ca 1300, i sverige koster de nye 6000. men får se hvilke de er.

 

hvis de skal bli sendt som gave må jeg vel forhåndsbetale da, ellers så kommer vel alt av avgifter og drit i tilegg:)

 

noen som veit hvor mye det kan koste å få sendt de til norge? sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp meg en ny Bonrath monovisker til golf på ebay i tyskland.

 

overførte pengene rett til selgers konto men hadde på forhånd fått han til å sjekke porto og slikt.

 

Jeg fikk da valget mellom å sende pakken forsikret eller uforsikret.

 

uforsikret ble det 9 euro og forsikret ble det 25 euro.

Jeg valgte uforsikret og den kom helskinnet frem.

 

selger skrev på pakken at det var brukte bildeler og at summen var på 20 euro.

 

Slapp å betale noe som helst ekstra.

 

Lite bra at det koster mindre å sende en pakke fra tyskland til norge enn fra norge til norge

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet ganske mye på ebay, og da ofte store ting som felger og slikt...

Jeg har tre tips....

 

For det første, skal du handle med en som bare vil sende i USA.... skaff deg en Magnum adresse.... Det er et norsk firma som gir deg en adresse som er "din" på østkysten i usa.... der plukker de opp dine og andres varer og sender det med fly container til norge, når varene dine kommer til norge fortoller de for deg og sender varene til deg.... KJEMPEGREIER!

http://www.magnum.no

 

For det andre http://www.BIDPAY.com som sender "moneyorder" for deg.... alle amerikanere elsker å få betalt med "moneyorder" virker det som.... i motsettnig til Pay pal så trenger ikke mottaker ha en "konto".... smooth

 

For det tredje.... stortsett alle auksjoner blir "snipet" så pass på i sluttminuttene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår