Gå til innhold

Pris på 740 Turbo Intercooler?

Ranger emnet


Falk

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten syns jeg b230et blokka var nevnt her,tragisk elendig innmat i den blokka.En skam at volvo klarte å levere en så dårlig motor.Et UNDER at den i heletatt gikk ut i salg.....

Vel så kommer de som mener det motsatte..Vel da sier jeg til alle som mener de har 240hk i et`n sin:kjør å få bilen bremset! Moro å vite å da,men jeg mener alle som "mener" de har over 220hk i sin et blokk ikke burde satse på en langtur akkurat..Visst kan de gå langt,men etter å så vidt ha passert 100tusen km,får de den såkalte b230bankelyden,vidre så kommer en ungdom på 18 år og tror har kjører racerbil,monterer chip,justerer trykk og så PLUTSELIG står minst 2 råder rett ut av blokka..

Og for dere som ikke har skjønt at en b230et med elendige råder,dårlig opplagring på veiva,et dårlig sprut(om man skal over 200hk) og en garret t03,60tallet edition. er gammeldags? så bare vent,dagen kommer!

Håper på litt "respons" her nå!

 

Jeg har selv hatt et par av disse motorene og skjønte fort det var dårlige greier,så jeg byttet til en 96 mot ft motor istedet..at du gidder,sa kompisene med 740 tic og 230et..Heller bytte motor før jeg står med en råde gjennom blokka midt på natta..Vel ukene gikk og min motor fungerte perfekt..en uke til og det plutselig en lørdagskveld smallt stygt i "sentrumen" det var en b230et som hadde gått 175000 med chip og 1 bar i ladd som serverte 2 stk råder gjennom blokka...hmm,rart? eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bogi "FORD" Joensen

Er der nogen som vet va det er som hender,

når man tar "vakum slangerne" til vastegaten av,

og bilen går bare helt fonfiredevirt?

har inte prøvet det selv, en ven fortalte om en,

der har prøvet.

 

Da åpner ikke Wastegaten, og du kjører så mye ladetrykk turboen klarer å levere, frem til den, eller noe annet tar kvelden.. absolutt IKKE å anbefale ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

Forresten syns jeg b230et blokka var nevnt her,tragisk elendig innmat i den blokka.En skam at volvo klarte å levere en så dårlig motor.Et UNDER at den i heletatt gikk ut i salg.....

Vel så kommer de som mener det motsatte..Vel da sier jeg til alle som mener de har 240hk i et`n sin:kjør å få bilen bremset! Moro å vite å da,men jeg mener alle som "mener" de har over 220hk i sin et blokk ikke burde satse på en langtur akkurat..Visst kan de gå langt,men etter å så vidt ha passert 100tusen km,får de den såkalte b230bankelyden,vidre så kommer en ungdom på 18 år og tror har kjører racerbil,monterer chip,justerer trykk og så PLUTSELIG står minst 2 råder rett ut av blokka..

Og for dere som ikke har skjønt at en b230et med elendige råder,dårlig opplagring på veiva,et dårlig sprut(om man skal over 200hk) og en garret t03,60tallet edition. er gammeldags? så bare vent,dagen kommer!

Håper på litt "respons" her nå!

 

Jeg har selv hatt et par av disse motorene og skjønte fort det var dårlige greier,så jeg byttet til en 96 mot ft motor istedet..at du gidder,sa kompisene med 740 tic og 230et..Heller bytte motor før jeg står med en råde gjennom blokka midt på natta..Vel ukene gikk og min motor fungerte perfekt..en uke til og det plutselig en lørdagskveld smallt stygt i "sentrumen" det var en b230et som hadde gått 175000 med chip og 1 bar i ladd som serverte 2 stk råder gjennom blokka...hmm,rart? eller ikke?

 

Er det myket arbeide at få ner en motor fra en 940 turbo i en 760?

eller er det den same motor?

tænker på et tal 300-350hest, er en 96 god til dete?

min har automat vaxellåda er der myket arb.. at få pedalsetet

på plads?

Det er måske bedre at få ner en v8?

Om man skal ha mange hest:D

Det kan jo snart bli at 350hest ikke er nok!

Myket vil jo ha mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke si at B230ET er en dårlig motor.

Det som er Dårlig er B230ET BLOKKA, her sitter det dårlige råder, dårlig balanserte/plasserte lager på veiva.

MEN du får 99% sikkert 1000531 TOPPEN, denner er jo helt suveren hvis du ikke vil ha 16V.

 

Skal du ha 300+ hester i volvo rødblokk, må du gjøre en god del, PM meg så skal jeg fortelle.

 

Det er IKKE vaskelig og putte en B230FT/Fk blokk i en 740/760 som org kom med B230ET (1985-1989)

 

Det er bare og bytte klokka(teoretisk da)

Har selv gjort det så PM meg hvis du lurer på noe.

 

En B230ET med 3XXXXX på telleren er jo en del...... KOmmer ann på vedlikehold o.l

 

Kjører selv rundt i en 745 med;

 

Garret T03-med trim 60

1000531 Topp, portet.

B230FK Blokk 96

Org Motronic(IKKE fornøyd med dette)

Ny kam type A el likn(spes lagd)

M90 Kasse

AP-Racing trykkplate og Sachs lameller.

SF Diff

Lader 1,1

 

Bremset til 235Hp og 300Nm

 

Ny turbo, g-rør, Ic og sprut vil gi 300++

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Nå vil jeg ikke si at B230ET er en dårlig motor.

Det som er Dårlig er B230ET BLOKKA, her sitter det dårlige råder, dårlig balanserte/plasserte lager på veiva.

MEN du får 99% sikkert 1000531 TOPPEN, denner er jo helt suveren hvis du ikke vil ha 16V.

 

Skal du ha 300+ hester i volvo rødblokk, må du gjøre en god del, PM meg så skal jeg fortelle.

 

Det er IKKE vaskelig og putte en B230FT/Fk blokk i en 740/760 som org kom med B230ET (1985-1989)

 

Det er bare og bytte klokka(teoretisk da)

Har selv gjort det så PM meg hvis du lurer på noe.

 

En B230ET med 3XXXXX på telleren er jo en del...... KOmmer ann på vedlikehold o.l

 

Kjører selv rundt i en 745 med;

 

Garret T03-med trim 60

1000531 Topp, portet.

B230FK Blokk 96

Org Motronic(IKKE fornøyd med dette)

Ny kam type A el likn(spes lagd)

M90 Kasse

AP-Racing trykkplate og Sachs lameller.

SF Diff

Lader 1,1

 

Bremset til 235Hp og 300Nm

 

Ny turbo, g-rør, Ic og sprut vil gi 300++

 

hvis du leser,så står det:dårlig innmat i blokka..

Vel,innholdet i blokka er ikke det eneste "dårlige"...hva med sprutet,grenrøret og turboen? allt kommer vel an på hvor mye hk man vil ha,men å sende en230et ut på markedet med 182hk er galskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis lada 1,5bar en dag, var ute å gasa lite og så smalt det. Da fant vi to store hull i blokka trolig rådene som har smelt ut der også:D

Han kjøpte en ny ET blokk av en volvoentusiast, og han hadde byttet rådene fra en FT motor visstnok. Fikk se rådene fra ET og FT sammen og det var jaggu stor forskjell!:eek:

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

hvis du leser,så står det:dårlig innmat i blokka..

Vel,innholdet i blokka er ikke det eneste "dårlige"...hva med sprutet,grenrøret og turboen? allt kommer vel an på hvor mye hk man vil ha,men å sende en230et ut på markedet med 182hk er galskap...

 

Hvis du ikke gjør noen inngrepp er jo dette gode tall orginalt da.....

 

Vet at et er dårlig! Min fikk T3- A/R42- trim 60 turbo, og chip samt kn innsatsfilter. Gikk vel Én tur så gikk topppakningen, neste tur var det ikke mer igjen av stempla.........

 

 

Motronic har vel ikke lamdasonde på tidlige modeller.........(min 86 har ikke)

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

 

Hvis du ikke gjør noen inngrepp er jo dette gode tall orginalt da.....

 

Vet at et er dårlig! Min fikk T3- A/R42- trim 60 turbo, og chip samt kn innsatsfilter. Gikk vel Én tur så gikk topppakningen, neste tur var det ikke mer igjen av stempla.........

 

 

Motronic har vel ikke lamdasonde på tidlige modeller.........(min 86 har ikke)

 

182 hk=godt tall orginalt

182hk/et-hk=dårlige tall(med tanke på råder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxis

 

182 hk=godt tall orginalt

182hk/et-hk=dårlige tall(med tanke på råder)

 

Fortasatt ikke enig 182 hester i B230Et er bra tall, men så fort sånne personer som oss og ikke direktøren i skjorte og slips kjøper bilen og finner ut at å f... vi kan jo skru opp ladetrykk, bytte turbo+++ så går bilen mye bedre(i hvert fall én tur)

 

Og skal vi fortsette så er jo ikke M46od kassa elelr noen av automatkassene bygd for bilen heller, ei trykkplate og lammeler.

 

Men det finner man ut fort nok.

 

Det beste med B230Et er vel at de sitter i de fleste 740 turbo bilene som de flaete Unge har råd til(helt til noe går i stykker), og om man vet at innmaten er dårlig så har vel de fleste i tankene at noe må gjøres før man trimmer for mye....

 

Men over til det jeg er uening i;

 

Jeg og en kammerat kjøpte hver vår 740 -86 TiC. Med B230Et.

Jeg trimmet min med det jeg skrev over og fikk problemer samme dag.

Hans var ikke trimmet satt ny turbo(org, bare vannavkjølt)Denne hadde han ikke problemer med i det hele tatt, (kun elektrisk(dårlige loddinger i dashbordet))

Så det jeg prøver og si er at holder du B230Etem orginal er den en god motor og bil.........

 

Mvh

Kim

 

:rolleyes:

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av onkelen min raste B230ETen da han skulle kjøre kjærringa til fødeavdeligen.

 

Min B230ET holder fortsatt, men vet aldri hvor lenge det varer:p Lader 1bar for tiden:p

 

Er det noen av dere som har hatt problemer med oljelekasje? Den lekker olje som bare faen overalt. Skjønner faen ikke hvor det lekker mer nå. Først så jeg at det lakk fra oljekjøler-røret, også bytta jeg litt pakninger, men olje lakk det fortsatt. Så fant jeg ut at oljefilteret var ødelagt pga defekt motorfeste. Jeg bytta oljefilter og motorfester, men fortsatt så lakk det olje. Så fant jeg ut at det lakk fra returrøret. Jeg byttet en oring-pakning, men tett skulle det ikke bli. Mulig at jeg må bøye det oljereturrøret, så det bunner ordentlig inn i motoren.

 

Også ble det vinter, og nå blir det snart vår og da skal den jævla motoren slutte å lekke olje.:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

 

Fortasatt ikke enig 182 hester i B230Et er bra tall, men så fort sånne personer som oss og ikke direktøren i skjorte og slips kjøper bilen og finner ut at å f... vi kan jo skru opp ladetrykk, bytte turbo+++ så går bilen mye bedre(i hvert fall én tur)

 

Og skal vi fortsette så er jo ikke M46od kassa elelr noen av automatkassene bygd for bilen heller, ei trykkplate og lammeler.

 

Men det finner man ut fort nok.

 

Det beste med B230Et er vel at de sitter i de fleste 740 turbo bilene som de flaete Unge har råd til(helt til noe går i stykker), og om man vet at innmaten er dårlig så har vel de fleste i tankene at noe må gjøres før man trimmer for mye....

 

Men over til det jeg er uening i;

 

Jeg og en kammerat kjøpte hver vår 740 -86 TiC. Med B230Et.

Jeg trimmet min med det jeg skrev over og fikk problemer samme dag.

Hans var ikke trimmet satt ny turbo(org, bare vannavkjølt)Denne hadde han ikke problemer med i det hele tatt, (kun elektrisk(dårlige loddinger i dashbordet))

Så det jeg prøver og si er at holder du B230Etem orginal er den en god motor og bil.........

 

Mvh

Kim

 

:rolleyes:

 

godt mulig,men har sett altfor mange vraka b230et at jeg kan si noe godt om de...såvidt passert 200000km så kakkler den som ei trøske..(en kjenning har en 740 turbo,alle servicer fulgt,såvidt gått 200000-kakkle kakkle) ville ialfall ikke lagt ut på noen langtur med en slik motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører for tida en B23ET, som fungerer veldig bra, bruker nesten ikke olje, men har vært endel tull i form av lekkasjer osv.

Alt kommer jo ann på hvordan man tar var på bilen, dessverre er det ikke jeg som har eid denne bilen siden 1983 ;)

 

B230ET går som ei klokke den så lenge man vet å ta vare på den og ikke grisekjøre :D

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår