Gå til innhold

Div problemer med mercedes 260 87mod


muaz

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg akkurat en MB 260 87mod for å ha som bruksbil,men det er et par ting jeg lurer på.

 

1: Den er så for.... tungstarta når den er kald,starter med en gang men jeg kan ikke røre gasspedalen uten at den stopper.

Den fusker også en del,virker som den ikke går på alle 6.

Har byttet fordelerlokk,plugger,tennkabler og rotor,men akkurat det samme.

Har også kjørt gjennom en god del innsrutningsrens uten noen efekt.

Har sjekket for falskluft,men det virker også ok.

Noen gode råd???

 

2: Det er elektrisk takluke,men wiren er av,er dette en stor oppgave å gjøre noe med??

 

3: Så det siste spørsmålet. Det er 4x elvindu på bilen,men kun vindu på bakdøra på sjåførsiden som fungerer.

Hva er mest sannsynlig problemet??

Er dette en stor eller enkel opprasjon.

 

Håper det er noen kloke hoder som kan gi meg noen gode råd på dette.

Ønsker alle en fortsatt god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVP-Over Voltage Protection eller overspenningsrelèet, det beskytter bilens styreenheter mot overspenninger.

Ett lit relè med 1 eller 2 sikringer oppå som sitter ved hjernene bak batteriet, kan høres ut som det er ute av drift.

når sikringen har gått på det relèet vil ikke ECU få strøm og innsprøytninga jobber kun mekanisk.

Hvordan går bilen di på tomgang varm, litt høyt?

 

Du har skifta pluggkabler og vet de sitter skikkelig?

Har dui sjekka belgen under Luftmengdemåleren?

 

Taklukewire er en del arbeide, du må ut med taktrekk, demontere litt og så videre.

 

El-vinduer, kun V. bak som virker, sjekka sikringer, er de to frammerste på raden helt til venstre som går til el-vinduene, ellers ville jeg sjekka bryterne og om det kommer strøm til motorer, kommer greit til ved å ta av dørtrekka.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OVP-Over Voltage Protection eller overspenningsrelèet, det beskytter bilens styreenheter mot overspenninger.

Ett lit relè med 1 eller 2 sikringer oppå som sitter ved hjernene bak batteriet, kan høres ut som det er ute av drift.

når sikringen har gått på det relèet vil ikke ECU få strøm og innsprøytninga jobber kun mekanisk.

Hvordan går bilen di på tomgang varm, litt høyt?

 

Du har skifta pluggkabler og vet de sitter skikkelig?

Har dui sjekka belgen under Luftmengdemåleren?

 

Taklukewire er en del arbeide, du må ut med taktrekk, demontere litt og så videre.

 

El-vinduer, kun V. bak som virker, sjekka sikringer, er de to frammerste på raden helt til venstre som går til el-vinduene, ellers ville jeg sjekka bryterne og om det kommer strøm til motorer, kommer greit til ved å ta av dørtrekka.

 

 

Sjekket relèet,men sikkringer var ok.

Plugger og ledninger ok,luftbelg ok.

Når jeg starter den så går bilen opp på 2000 o/min i 2-3 sekunder,så faller den ned på 5-600.

Trykker jeg inn gassen i d den starter så kan jeg ruse den i 2-3 sekunder så faller den ned på 5-600 omdreininger,trykker jeg inn gassen da så stopper bilen.

 

Lar jeg bilen stå litt på tomgang i en 2-3min så kan den kjøres.

Under kjøring fusker den selvfølgelig mye,treg på gassrespons og mye vibrering.

Den fungerer best over 3000 o/min.

Når bilen er varm ligger den fint på 7-800 omdreininger.

Er så irriterende at den er slik for bilen er jo så å si strøken ellers.

 

Ble langt dette innlegget :)

Takker alle for hjelpen.

Endret av muaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er den gått?

Lite futt i den (selv når den er varm)?

Kan være registerkjedet som har hoppet over en tann.

 

 

Den har gått 350000km.

Er bra futt bare jeg kommer over 3000 o/min.

Kom over en delebil med samme type motor,hva kan det være lurt å prøve å plukke fra denne motoren??

Skal jeg prøve å bytte dysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår