muaz Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Hei. Kjøpte meg akkurat en MB 260 87mod for å ha som bruksbil,men det er et par ting jeg lurer på. 1: Den er så for.... tungstarta når den er kald,starter med en gang men jeg kan ikke røre gasspedalen uten at den stopper. Den fusker også en del,virker som den ikke går på alle 6. Har byttet fordelerlokk,plugger,tennkabler og rotor,men akkurat det samme. Har også kjørt gjennom en god del innsrutningsrens uten noen efekt. Har sjekket for falskluft,men det virker også ok. Noen gode råd??? 2: Det er elektrisk takluke,men wiren er av,er dette en stor oppgave å gjøre noe med?? 3: Så det siste spørsmålet. Det er 4x elvindu på bilen,men kun vindu på bakdøra på sjåførsiden som fungerer. Hva er mest sannsynlig problemet?? Er dette en stor eller enkel opprasjon. Håper det er noen kloke hoder som kan gi meg noen gode råd på dette. Ønsker alle en fortsatt god helg:) Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technoboyno Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har du sjekket OPV relet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har du sjekket OPV relet? Beklager,men er grønn på mercedes. Kan du forklare hva det er og hvor d sitter?? Takker for svar Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 OVP-Over Voltage Protection eller overspenningsrelèet, det beskytter bilens styreenheter mot overspenninger. Ett lit relè med 1 eller 2 sikringer oppå som sitter ved hjernene bak batteriet, kan høres ut som det er ute av drift. når sikringen har gått på det relèet vil ikke ECU få strøm og innsprøytninga jobber kun mekanisk. Hvordan går bilen di på tomgang varm, litt høyt? Du har skifta pluggkabler og vet de sitter skikkelig? Har dui sjekka belgen under Luftmengdemåleren? Taklukewire er en del arbeide, du må ut med taktrekk, demontere litt og så videre. El-vinduer, kun V. bak som virker, sjekka sikringer, er de to frammerste på raden helt til venstre som går til el-vinduene, ellers ville jeg sjekka bryterne og om det kommer strøm til motorer, kommer greit til ved å ta av dørtrekka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 (endret) OVP-Over Voltage Protection eller overspenningsrelèet, det beskytter bilens styreenheter mot overspenninger.Ett lit relè med 1 eller 2 sikringer oppå som sitter ved hjernene bak batteriet, kan høres ut som det er ute av drift. når sikringen har gått på det relèet vil ikke ECU få strøm og innsprøytninga jobber kun mekanisk. Hvordan går bilen di på tomgang varm, litt høyt? Du har skifta pluggkabler og vet de sitter skikkelig? Har dui sjekka belgen under Luftmengdemåleren? Taklukewire er en del arbeide, du må ut med taktrekk, demontere litt og så videre. El-vinduer, kun V. bak som virker, sjekka sikringer, er de to frammerste på raden helt til venstre som går til el-vinduene, ellers ville jeg sjekka bryterne og om det kommer strøm til motorer, kommer greit til ved å ta av dørtrekka. Sjekket relèet,men sikkringer var ok. Plugger og ledninger ok,luftbelg ok. Når jeg starter den så går bilen opp på 2000 o/min i 2-3 sekunder,så faller den ned på 5-600. Trykker jeg inn gassen i d den starter så kan jeg ruse den i 2-3 sekunder så faller den ned på 5-600 omdreininger,trykker jeg inn gassen da så stopper bilen. Lar jeg bilen stå litt på tomgang i en 2-3min så kan den kjøres. Under kjøring fusker den selvfølgelig mye,treg på gassrespons og mye vibrering. Den fungerer best over 3000 o/min. Når bilen er varm ligger den fint på 7-800 omdreininger. Er så irriterende at den er slik for bilen er jo så å si strøken ellers. Ble langt dette innlegget :) Takker alle for hjelpen. Endret Mai 2, 2009 av muaz Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Lader den nok da? Hvis den lader lite, så skjer alt mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Lader den nok da?Hvis den lader lite, så skjer alt mulig. Jada,den lader 14,1V Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Mistenker at innsprøuytn ingsanlegget ditt er offline og totalt feiljustert, er det ABS på den? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Mistenker at innsprøuytn ingsanlegget ditt er offline og totalt feiljustert, er det ABS på den? Det er ikke abs på den nei. Fatter ikke hva som er galt jeg nei. Men d rare er at den funket som f... for 4-5 dager siden. Ikke gjort noe med den før dette startet... Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Hvor langt er den gått? Lite futt i den (selv når den er varm)? Kan være registerkjedet som har hoppet over en tann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Hvor langt er den gått?Lite futt i den (selv når den er varm)? Kan være registerkjedet som har hoppet over en tann. Den har gått 350000km. Er bra futt bare jeg kommer over 3000 o/min. Kom over en delebil med samme type motor,hva kan det være lurt å prøve å plukke fra denne motoren?? Skal jeg prøve å bytte dysene? Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technoboyno Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 det kan hende det er tomgangs regulatoren. eller lamdasoden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 det kan hende det er tomgangs regulatoren. eller lamdasoden Hvolken av disse duppedittene er tomgangsregulatoren da? Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technoboyno Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Den sitter under luftfilter boksen rett over innsugs manifoilen og ser slik ut. Denne kan renses med Bremserens eller Rødsprit.. Men prøv og ta den ut og koble den på pluss og minus på batteriet og se om den ventilen inni fungerer. Lambdasoden regulere luft i bensin osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muaz Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Den fungerer ja... Siter s.johansen@vktv.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg