Gå til innhold

Nye ting til min bora

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten akkurat kjøpt meg en helt orginal bora, så har litt lyst til å sette på noen ting. ikke noe store greier, men de tingene jeg har lyst på er liten spoilen(kanskje en liten list), bakrutespoiler og lyktespoiler.

sett på lyktespoileren og bakrukespoilern på autospar.no

og den lille lista vet jeg ikke hvor jeg skal kjøre.

 

1)noen som har noen tips om dette?

brutikker?

2)ca pris for å lakke hver ting på hamar, lillehammer, gjøvik eller noe av den duren? sølv farge orginal.

3)er de vansklige å montere, aldri drevet med noe sånn så er usikker på hvordan det blir å montere.

4)bare å komme med andre ting jeg burde montere?

5)tror dere de tingene jeg har tenkt på passer på en orginal bil?

 

takk for svar : )

Endret av tusil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senk er nesten ett must på disse bilene ved felger over 17"...:) holder med 35mm om du ikke vil senke mye... 18" felger passer seg fint da...ikke stort å ikke lite... om du ser på tråden min Bora 2000 SR så ser du min bora med 17" felger og 35mm senkefjærer... en av dem første bildene med bilen med sotaruter og 5eika felger.

 

ang montering av de delene du snakker om så er det ganske enkelt.. det limes fast... på deler som du kjøper så følger det som regel med lim og monteringsanvisning... ganske enkelt å monter...

 

lakkeringa koster en del for småting da men det finnes sikkert noen som kan ta dette som driver med lakkering på fritiden eller noe...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Hoels billakkering på Gjøvik. Min er lakkert der.

Meget dyktig lakkerer, og relativt rimelig.

 

Du bør senke bilen som anbefalt av flere andre her ja. Hvis du er ute etter styling med god passform, vil jeg anbefale stylingen fra Caractere.

 

Karosseriverkstedet vegg i vegg med Hoels billakkering monterte alt på min, vil nok ikke anbefale det. De tok seg godt betalt for å si det pent.

 

Ikke for å være negativ, men styler du bilen så bør den senkes, redd det vil se "dumt" ut ellers. Hvis du kjenner noen som kan å skru litt så hør om du kan få hjelp.

 

Selv synes jeg 16" så helt greit ut på bilen før jeg senket og stylet bilen, men synes det ble smått når styling og senking var på plass. Men er min mening da...

 

Og kjøp et skikkelig senkesett. Hold deg langt unna Jamex og annet billig "brask". FK eller KW er bra. Koster en del men er verdt det. Lett å få godkjent også.

 

Slenger med et før og etter bilde av min 16" vs 18". Har ikke målt senkinga men er rundt 30mm vil jeg anta.

 

Har du litt inspirasjon.

 

IMG_9088.jpg

 

IMG_0710.jpg

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
stille her i gården også:P hehe... nå må vi prøve å litt liv i boratrådene her:P hehe...

 

ja jeg vet, veldig dårlig med liv her. Akkurat kjøpt russebil og ordna sydentur så har ikke så veldig mye penger til bora enda. men har noen veldig fine planer når jeg får penger.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17683424

 

sånn vil jeg at boraen skal se ut når den er ferdig. syns den er kjempe fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dum den der nei.... ville hatt litt senk jeg da.... blir veldig på stylter med litt større felger... trenger ikke mere enn senkefjærer på 35mm... da ser det bedre ut samt godt å kjøre.... blir ikke ubrukelig vertfall...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dum den der nei.... ville hatt litt senk jeg da.... blir veldig på stylter med litt større felger... trenger ikke mere enn senkefjærer på 35mm... da ser det bedre ut samt godt å kjøre.... blir ikke ubrukelig vertfall...

 

jaja, kanskje det. du som kan det med bil ; )

 

hvordan går det med bilen din nå ??

fått deg ny gir kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 17" og senkefjærer på 35mm på min i førstninga men den var fortsatt høy og ingen som trodde den var senka... ville vurdert justerbar senk da... dxa kan du justere den opp og ned som du vil til du blir fornøyd... dem fleste senker fra 30mm til 65mm så masse å gå å...

 

koster 3800 for billig just.senk.

 

monteringa av senkesettet er ganske enkelt da.. vertfall om du kjøper coilovers.. da trenger du ikke å bytte fjærer på de orginale demperene dine men istede bytte ut hele fjær og dempereopplegget...ganske simpelt...

 

vet ikke om det ligger noe forklaring eller en DIY på dette her men kan lage en jeg da... bruker ikke mange timene på dette...

 

ang girkasse så kommer det vel skattepenger nå snart så da skal det bli årnings!!! endelig!! hehe. blir bestilt fra sverige. fabrikksny forsterka kasse...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 17" og senkefjærer på 35mm på min i førstninga men den var fortsatt høy og ingen som trodde den var senka... ville vurdert justerbar senk da... dxa kan du justere den opp og ned som du vil til du blir fornøyd... dem fleste senker fra 30mm til 65mm så masse å gå å...

 

koster 3800 for billig just.senk.

 

monteringa av senkesettet er ganske enkelt da.. vertfall om du kjøper coilovers.. da trenger du ikke å bytte fjærer på de orginale demperene dine men istede bytte ut hele fjær og dempereopplegget...ganske simpelt...

 

vet ikke om det ligger noe forklaring eller en DIY på dette her men kan lage en jeg da... bruker ikke mange timene på dette...

 

ang girkasse så kommer det vel skattepenger nå snart så da skal det bli årnings!!! endelig!! hehe. blir bestilt fra sverige. fabrikksny forsterka kasse...

ok, så det er ikke vansklig ?

 

skrudd veldig lite på bil.

 

hvordan gjorde du med sotinga de, gjorde du det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 17" og senkefjærer på 35mm på min i førstninga men den var fortsatt høy og ingen som trodde den var senka... ville vurdert justerbar senk da... dxa kan du justere den opp og ned som du vil til du blir fornøyd... dem fleste senker fra 30mm til 65mm så masse å gå å...

 

koster 3800 for billig just.senk.

 

monteringa av senkesettet er ganske enkelt da.. vertfall om du kjøper coilovers.. da trenger du ikke å bytte fjærer på de orginale demperene dine men istede bytte ut hele fjær og dempereopplegget...ganske simpelt...

 

vet ikke om det ligger noe forklaring eller en DIY på dette her men kan lage en jeg da... bruker ikke mange timene på dette...

 

ang girkasse så kommer det vel skattepenger nå snart så da skal det bli årnings!!! endelig!! hehe. blir bestilt fra sverige. fabrikksny forsterka kasse...

ok, så det er ikke vansklig ?

 

skrudd veldig lite på bil.

 

hvordan gjorde du med sotinga de, gjorde du det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår