Gå til innhold

Nye ting til min bora

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

ja er ganske grei skruing ja.

 

framme så løsner du bolten nederst der hvor dempern er festa åsså løsner du der hvor stabstaget er festa på brua, så løsner du mutteren som er i toppen av dempern å tar ut dempern med fjæra å hele skiten....

 

kjøp gjerne nye fjærbenslager.. koster ikke mange kronene...

 

bak så er det bare å løsne bolten nederst på dempern åsså løsner du dem to i toppen og flytt over den skåla i toppen der som du fester dempern i...

 

du ser det når du har det justerbare og det orginla foran deg hva som må flyttes over... ingen hokkus pokkus med dette...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sotinga er gjort selv ja... ble fornøyd jeg vertfall...

 

tok ut rutene jeg da.... fram så er det svinenkelt men bak er det litt mer skruing men ikke vanskelig der heller...

 

skal se om jeg får bestilt meg proff film så jeg får legge på ripebestandig\ripefri film istede... en del som mener det er harry med biltemafilm på en så ny bil men..hehe....jeg vil ha det svart å da blir det sånn...

 

hvorfor kaste bort 4000 på en jobb som jeg kan gjøre selv for 200kr? hehe...

 

blir vel rundt 5-700kr for proff film hele veien da... frontruta skal jeg sende inn for å få tona men det blir når det ryr inn penger....

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ganske grei skruing ja.

 

framme så løsner du bolten nederst der hvor dempern er festa åsså løsner du der hvor stabstaget er festa på brua, så løsner du mutteren som er i toppen av dempern å tar ut dempern med fjæra å hele skiten....

 

kjøp gjerne nye fjærbenslager.. koster ikke mange kronene...

 

bak så er det bare å løsne bolten nederst på dempern åsså løsner du dem to i toppen og flytt over den skåla i toppen der som du fester dempern i...

 

du ser det når du har det justerbare og det orginla foran deg hva som må flyttes over... ingen hokkus pokkus med dette...

 

Hvordan fikk du enklest ut fjærbeinet på høyre siden??

Drivakselen min tar borti så eg får ikke bære armen langt nok ned:)

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du enklest ut fjærbeinet på høyre siden??

Drivakselen min tar borti så eg får ikke bære armen langt nok ned:)

 

løsne umbrakoskruen som lenkearmene er festet til brua med...da får du den langt nok ut... kan være litt klønete å få til.. men du har jo bytta til coiloves du?

 

er snakk om å ta ut orginaldemper ja... coilover er jo så kort at det går jo uten å løsne noe nnaet enn tppen å bolten i bunn:P hehe

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke ruter er egentlig lov å sote?

 

kun sideruter bak og bakrute er lov å sote..

 

men jeg SKAL ha sota framruter også... synes det ser harry å hallferdig ut når det er kun bak....

 

men det er min mening..

 

om du har tenkt å sote på et bilglassverksted så går det som regel greit på eu og slikt...det er såppas lyst at du berger som regel..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun sideruter bak og bakrute er lov å sote..

 

men jeg SKAL ha sota framruter også... synes det ser harry å hallferdig ut når det er kun bak....

 

men det er min mening..

 

om du har tenkt å sote på et bilglassverksted så går det som regel greit på eu og slikt...det er såppas lyst at du berger som regel..

Blir det bot om man soter helt fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår