Gå til innhold

89- VW Transporter 1.6TD Bruksbil/Russebil selges billig!!

Ranger emnet

Vantage

Anbefalte innlegg

Har en 89 VW Transporter 1.6TD (Ikke Coach).

238.000km

Ikke eu-godkjent, men vet ikke om noe for ikke å få den igjennom.. trenger ny toppakning :(

Bilen starter og går, og tar seg ubeskrivelig bra frem på vinterføre.

Overhalt dieselpumpe, ny dynamo, tannstang. Dempere, klosser..

Går billig (ca. 0,6pr/mil blandet kjøring)

Den er ikke pen og har noen bulker, men har lite rust, og ser noenlunde representabel ut.

Kan bygges om til 10-seter uten avgifter til staten ;)

Ypperlig til russebil (masse plass til å innrede)

Kjempebra arbeidsbil (plass til murstein, planker, trillebår og mobilt sagbruk..hehe)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

hmm.. noen som trenger russebil?

Har bilen enda..

Skal se om jeg får mekka noen bilder fra innvendig.. den står litt teit til akkurat nå.. skal få bytta og stramma viftereima nå også, ettersom den hyler litt..

Selv om toppakningen er gåen, har jeg kjørt noen mil, så det går å kjøre sånn.. men det lønner seg å ha med litt vann.. olje bruker den ikke mye av.

Går for 5000,- ved hurtig avgjørelse..

EDIT: kan sende masse bilder på mail, ettersom jeg har en litt slitsom FTP å legge ut ting på.. Da går ting litt kjappere..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Kan muligens være intr i den om den går gjennom eu-kontrollen uten for mye piss da.

Det tror jeg greit den gjør.. nå skal du høre.

Når den skulle inn til eu-kontroll i 2001, så tok daværende eier bare av skiltene og leverte disse inn, når den da blei godkjent i februar 2003, så var den bare godkjent ut november 03. Tror ikke det skal være noe som helst problem å få den igjennom.

Toppakningen er jo ikke noe dem bryr seg om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoisann.. ny pris.. 4000,-

Kom igjen.. det må være noen som trenger bil med god plass?

Jeg blir lynsja snart hvis jeg ikke blir kvitt'n..

Ypperlig russebil.. går så billig at dere sikkert sparer inn 6-7kasser pils i russetida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Heisann, joda har veldig lyst på, men har ikke lyst på en bil som jeg må bytte toppakning på før den er brukendes. For lekker den i toppen tar det ikke lange tiden før den maskinen er kaputt.

Lekker og lekker?.. den bør byttes, men den bruker rundt 4L vann på 60mil. Ikke noe nevneverdig oljeforbruk.

Orker ikke tanken på å bytte toppakning på den bilen også, nå som Cherry'n og Golfen står med samme problemet.. huff..

Ellers skulle jeg gjort det, det er jo ikke noen uoverkommelig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så, men jeg skal ha en bil jeg ikke må skru på, pga at jeg skal bruke bilen i jobb og er avhengig av bilen hver dag. Får da altså ikke tid til å stå hjemme å skru bil.

Kan evt betale mer for den om det fikses.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da plukker jeg den heller fra hverandre.. kan selge turboen og dieselpumpa, så har jeg 4000,- med en gang..

Men nå har jeg så mange andre prosjekter, at den som kommer med 4000,- kjapt får bilen.. Under 4000,- skrur jeg den bare i småplukk og selger delene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider