Gå til innhold

262CR vs ZF

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Hva er å foretrekke mellom en Getrag 262CR og en omsveisa ZF kasse?

 

Tenker nå på holdbarhet og effekt tolleranse..

 

Får tenke oss at begge kassene er i lik stand og slitasje.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er å foretrekke mellom en Getrag 262CR og en omsveisa ZF kasse?

 

Tenker nå på holdbarhet og effekt tolleranse..

 

Får tenke oss at begge kassene er i lik stand og slitasje.

 

 

 

mindre traktor følelse når man girer.

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom 262CR begynner å bli GAMLE kasser i forhold til ZF så er nok den mere "smidig" å kjøre med.

 

Hva som tåler mest juling vil jeg også si at blir ZF'n. Hovedsaklig pga årsmodell og "antatt" bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti rekti, at getrag'n er litt grovere sånn bruksmessig får enn jo regne med som sagt med tanke på at det er en gammel konstruksjon..

 

Kassa har ikke gått mer enn 3000mil som vanlig personbil holdt jeg på å si så den har ikke blitt voldtatt noen gang så vidt jeg vet..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZF har også 1:1 på femmans väksel da;P

 

Men jeg har en 244 stående i går'n med 4 peta kasse i så tenkte jeg skulle ta bak akselen fra den å kaste på=)

 

Ja synes det er grymt jeg også.. Også skal vist den kassa være jævlig tett i gira.. Sikkert fin rudskogen kasse:D

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZF er vel bygd litt mer med tanke på "familie-racer" enn 262cr-kassene.. Det var jo kun racing som var tanken bak e30 m3, så det tviler jeg ikke på :)

 

Har ZF 1:1 på 5.? Det hadde jeg aldri trudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, akkurat den her kassa skal være bra.. Henta den istad..

 

Eneste jeg synes er rart er numra. 262.0.200.00.R.

 

Etter det jeg klarer å lese alle steder så skal det være 4 trins.. Men det ER 5:P Kassa kom forresten fra en Volvo Bertone av noe slag. Med volvo spak å hele pakka;)

 

Litt pic's:

 

img0383f.jpg

 

Ser godt at det er volvo spakstell iallfall.

img0387z.jpg

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 4trinns getrag består huset av 2deler, mens på 5trinns getrag består det av 3deler:

4tr:

getrag262.jpg

5tr:

M-Getrag-1.jpg

 

4trinns getrag: 262

5trinns getrag med 1.gir bak og 1:1 på 5.gir: 265/5 også kjent som 262CR

5trinns getrag med 1.gir fram og 0,8:1 på 5.gir: 265/6

 

kan også legge til at delenr på min getrag 265/6 er: 262.0.510.00

så delenr har ikke noe med hva kassa heter..

IMG_2673.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, i see.. Men en annen ting når enn slepper spaken på 262CR kassa skal den sette seg "midt i" sånn som alle andre kasser da? eller skal den ligge mellom 4 og 5? Min gjør nemmelig det.. Er det en fjør inne i kassa som er fucked siden den gjør det?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nummeret som er utpå kassa spiller ingen rolle, det er delenummeret på huset. Står samme nummeret på det dere kaller 265 kasse.

 

Kassen heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den som er CR med 1.gir ned fra E30M3 f.eks. 265/6 er den med 1.gir opp og OD på 5. gir.

 

Kassen du har Exerqtor er samme som jeg har på min Volvo. Den heter Getrag M51. Stort sett lik CR kassen men anna utveksling på noen gir. Husker ikke eksakt hvem av det det er. Min kommer fra Volvo 264.

 

Det er jo definitivt mye lettere å klaske på den M51 kassen siden den har alt Volvo greiene. Medbringeren og alt passer. Branketten til girkasse festet adopterer du fra en vanlig 240 kasse så passer det og rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nummeret som er utpå kassa spiller ingen rolle, det er delenummeret på huset. Står samme nummeret på det dere kaller 265 kasse.

 

Kassen heter 265/5 og 265/6. 265/5 er den som er CR med 1.gir ned fra E30M3 f.eks. 265/6 er den med 1.gir opp og OD på 5. gir.

 

Kassen du har Exerqtor er samme som jeg har på min Volvo. Den heter Getrag M51. Stort sett lik CR kassen men anna utveksling på noen gir. Husker ikke eksakt hvem av det det er. Min kommer fra Volvo 264.

 

Det er jo definitivt mye lettere å klaske på den M51 kassen siden den har alt Volvo greiene. Medbringeren og alt passer. Branketten til girkasse festet adopterer du fra en vanlig 240 kasse så passer det og rett på.

 

Härligt;) Åssen er kassa å kjøre med btw?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår