Gå til innhold

Er Mini blitt en harry ungdomsbil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg sikkert til å provosere noen, men jeg syntes det er en litt interessant diskusjon..

 

Jeg vurderer løpende å gå til innkjøp av Mini igjen. Problemet er bare at jeg til stadighet ser flere og flere "pimpede"minier. Dont get me wrong, Senshi sin bil er et godt eksempel på en bil som er stylet uten å bli harry.

 

Men, det går flere og flere coopere som er senket, svarte replica felger, sotete ruter og 18 år gamle gutter med bleket hår bak rattet. Hvis de i det hele tatt når frem til rattet, noen av dem sitter jo så langt bak i bilen at man kunne like gjerne sittet i baksetet.

 

Er Mini den nye harrybilen? Jeg tror etterhvert det.

 

K

 

mini017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hahahaha, så du mener at biler som er senka og har gromme felger er harry? da har jeg hørt DET også.. kanskje jeg skulle kjøpt meg en mini for å bli enda mer harry?! hmm..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ærlige mening er at Mini er mer homo enn harry... Harry er bengalakka 240 med stålfelger og masse klistremerker... Men en pimpa mini kan kanskje bli litt for Vigdis? hehe

 

x2, haha

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha, så du mener at biler som er senka og har gromme felger er harry? da har jeg hørt DET også.. kanskje jeg skulle kjøpt meg en mini for å bli enda mer harry?! hmm..

 

Jeg mener mer eller mindre alt som ikke er orginalt fort blir harry. Felger kan være kult det så lenge det er factory spec felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg Fjerdejuni. Du har et feil begrep rundt utrykket Harry.

En bil som er senket, har felger og mørke ruter er ikke Harry. Det som gjør en bil Harry er om den ikke er clean eller det er mye billig tjafs som er kastet på en bil. Felger, senk og solfilm er ikke akkurat en billig modde men heller dyr. Terninger, wounderbaum og hjulkapsler med spinnere er Harry.

Skjønner godt at du kan mislike 18 åringer med bleika hår som tror de er verdens kuleste. De står ikke høyt på min liste heller, hehe... men å gå dit hen å kalle det for Harry er vel å ta litt drøyt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har skjønt helt poenget her, men ungdomsbil er da negativt det da? Eller er det å eie en bil som er en typisk ungdomsbil dumt, for da blir man asossiert med en som kjører hardt og grisete og uvørent? Eller er det da ulykkesstatistikken som gjør dette negativt fordi da vil forsikringspremien gå opp? Plenty ungdommer som kjører rundt i familiekjerre nr 1 (Passat) også, men jeg vil ikke definere dette som en ungdomsbil. Å eie en bil da som er typisk for ungdom vil jeg da ikke se på som harry, men derimot kommer det en kjørende med mokkasiner, skinnvest, statoilkoppen på dashen og flanellskjorte; da tror jeg drømmen min om en cooper S ryker på dagen hehehe :) :)

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår