Gå til innhold

bytting av clutch på gxr 28

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei, jeg skal bytte clutch på gxr 28 min, men har aldi gjort det før og har søkt på nett og inne på forumet her men ikke funnet noe. så da lurte jeg på om noen kunne vise meg link eller forklare meg åssen jeg bytter clutch på gxr 28.

 

takker for alle svar:)

x1988 mercedes 260e:)x1999 opel omega b2x1994 lancia themax1995 opel omega b1<p>nåværende biler:mitsubishi lancer evo 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg skal bytte clutch på gxr 28 min, men har aldi gjort det før og har søkt på nett og inne på forumet her men ikke funnet noe. så da lurte jeg på om noen kunne vise meg link eller forklare meg åssen jeg bytter clutch på gxr 28.

 

takker for alle svar:)

 

Er jo ikke så vanskelig det? Litt usikker på hva slags clutch det er på disse, men er det den som har 2 clutchhalvdeler og ei fjær rundt? For om det er det, så drar du bare av den gamle, bare husk å se hvilken vei den sitter om du ikke har gjort slikt før.. Havner den feil vei vil den ikke utvide seg. Også setter du bare på den nye samme vei, setter på ny/gamle fjæra, og vips, du har bytta den ;)

IF-204_1.jpg

 

Eller har du 3-delersclutchen?

Denne:

attachment.php?attachmentid=64871&stc=1&d=1150589357

Da har du 1 fjær per del, og dem er litt vriene av og til..

Men jeg pleier å sette dem sånn ca halvveis på, kanskje litt mer også vrir jeg fjæra på og dytter den helt på plass.. Kan være litt vrient i starten men det kommer seg ;) Håper det hjelper litt;)

 

Mvh.

Morten Nilsen

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår