Gå til innhold

Problemer med 83 mod. Polo

Ranger emnet


Polo 86

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å hjelpe en bekjent med en 83 polo, bilen har gått 39939 og er strøken.

Men det er en feil på den, det er en varsellyd + oljelampe som lyser. Albjerk i Drammen så på bilen i høst og konstanterte at feilen ligger på varsler i instrument.

Møller fører ikke delen lenger og Norsk bildelsenter kunne ikke hjelpe meg. Så da lurer jeg på om noen her kan hjelpe med deler?

Her er hva det står på lista fra Albjerk:

 

Kont. oljelampe lyser+varsellyd høres

feilen ligger på varsler i instrument

deler til varsling er utgått i varesortimanget, og kan ikke skaffes

oljetrykk målt og er iorden

oljetrykksbrytere er kontrollert, kontrollert ledningsnett inn til varslingssystem bak instrumentpanel, Ok.

kont. oljelampe

oljetrykk kontrollert.

instrumentpanelinnsats ut- og innmontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått dette svaret av en her:

 

Hva med å kjøpe ett dele instrument? og så flytte det orginale speedometeret over i det nye for å få den heller flotte km standen videre! det må da være billig og enkelt å få tak i ett instrumet panel til denne.. eventuelt flytte krets "kortet" fra dele innstrumentet over på det orginale.. det er vel kansje det enkleste..

 

Høres logisk ut, noen som har noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så gamle Poloer har som regel bare 5 siffer i kilometerstand. I de fleste tilfeller betyr det bilen nå har gått 100000 km mer enn det som står der

 

Dette er jeg klar over. Driver mye med luftkjølt vw..

 

Denne bilen er fortsatt eid av sin første eier og har kun gått 40000, finnes ikke rust, strøken innvendig og utvenig. Aldri sett snø.

 

Noen andre synspunkter på problemet? skal kikke litt på tipsene over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår