Gå til innhold

demontere ratt...Golf III

Ranger emnet


zadar

Anbefalte innlegg

Har du airbag, og er denne tatt av? 2 eller 4 umbrakoskruer, sitter på baksida av rattet. så er det bare en stor mutter som skal av, før man kan løsne rattet med avdrager eller håndmakt. Rart at et verksted ikke klarer dette...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bakstykke på min golf får kanskje 1 mnd eller 2 siden.

Først må du løsne batteripolene så ikke airbaggen løser ut når du demonterer. så skrur du ut de 3 eller 4 umbrako skruene på baksiden av rattet. når airbaggen er løsnet må du skur ut den store mutteren i midten å ta av rattet. så trenger du en avtrekker til den Kon ringen som sitter der.

Du må også ha en baufil til å kutta av den låsebolten som sitter under på vestre siden av rattstammen. når dette er gjort er det bare å bytte delen å montere alt sammen igjen :)

 

Anders

Golf 3 vr6 96 mod colour consept Gul :D

Golf 2 16vt gti coupe

Golf 3 vr6 coupe #solgt#

Golf 3 1,8gl #solgt#

http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Beklager hvis jeg roter i gamle tråder nå.. Men du bruker vel ikke dette verkstedet til vanlig vel? Jeg mener, jeg fikk av rattet på min Golf 3 uten noe problem eller noe på et par minutter. Og jeg kan ærlig si at jeg ikke er noe spesielt bilkyndig. Hva slags verksted er det som ikke får til dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg roter i gamle tråder nå.. Men du bruker vel ikke dette verkstedet til vanlig vel? Jeg mener, jeg fikk av rattet på min Golf 3 uten noe problem eller noe på et par minutter. Og jeg kan ærlig si at jeg ikke er noe spesielt bilkyndig. Hva slags verksted er det som ikke får til dette da?

 

Vel jeg må si meg enig, jeg tok av mitt ratt med Airbag, under kort tid. ikke minutter akkurat,med tanke på "forsiktighet" :P

Rart slike *verksted* får lov til å drive på ;)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår