Gå til innhold

2 spm. om Ascona B

Ranger emnet


ElCamino

Anbefalte innlegg

Har skaffet mej ei getrag 240-kasse til Ascona'n.

Ka trenger en når en skål montere kassa? Kan mellomakslingen bygges om slik at den passer? må en flytte holet til rørepinnen? er der andre festeanordninger for kassa en det som står på bilen?(der står ei vanlig 4-trinn)

 

Så lurer eg litt på modifikasjoner av interiøret. Kan en bytte ut dashbord eller mittkonsoll med en annen tøffere som passer rett på?

 

Takker og bukker for alle svar:)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som ikke passer i ascona b av manta interiør er side dekslene bak, resten er bolt on!

 

midtkonsoll til 5 trins i manta/ascona har jeg liggende her.. hva er girkassa fra? rekord eller manta? rekord kassa har girspaken mye lenger bak enn manta kassa, så enten bør du korte inn spakstellet eller så får du gispaken jævlig langt bak over, og ja du må lage nytt hull til gir spaken for at du skal få brukt kassa..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Getrag-kassa mi er henta frå en Manta B. Må jeg bytte midtkonsollen da?

 

Ej såg for meg at eg skulle klare å korte inn den melomakslen som hører til 4-trinns kassa som står der no, og så balansere den da...

 

 

Og så sliter ej litt med å få plass til CD-spelern, i og med at den stikker ut av det orginale radio-holet som er der. Vurderer å bygge en konsoll under dashbordet opp på midtkonsollen slik at dash og konsoll på en måte henger i hop. Da vil det kanskje bli lettere å få skikkelig plass til en CD-spelar.. men det er kanskje ikkje så lett å sette inn en slik konsoll nå med 4 trinns-kasse under bilen fordi den har så lange vandringer at spaken ville komt helt bort i konsollen som ej eventuelt lager..

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi girkasse fra manta b gjorde at jeg måtte lage et nytt hull t girspaken,og da bruker jeg manta gsi mittkonsollen.. den passer rett på.. den ser bedre ut å..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC

midtkonsoll til 5 trins i manta/ascona har jeg liggende her..

 

den midtkonsollen din er det noke stash på den som ikkje er på den orginale midtkonsollen til Ascona B? Er der noke greier fram om girspaken på den?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår