Gå til innhold

Kostnader.

Ranger emnet


volvolars

Anbefalte innlegg

Etter og ha sett på Zebra Grand prix på tv2, så ble jeg litt tent på bilkross. Har stående en Volvo 240 personbil 88 mod, med en B230F motor i. Mye må jeg regne med og koste på denne for og få den ferdig som bilcross bil. Tenkte og kjøre orginalt drivverk. Hadde vært fint med 1 svar på hva som blir ca engangs kosnad, og hva som er årlige utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du sveise selv? i såfall da så koster et bur deg ca 2700kr(?) på pedersen, eller om du f.eks jobber som plate arbeider så bøyer du bare et selv.

 

jeg hadde også en 240 med b230f, den kostet meg ca 2500kr å bygge, også kjøpte jeg den for 3000kr. så det skal la seg gjøre å bygge billigt men jeg hadde jo da plater og sånne ting fra før av, du må jo ''tette'' der lykter har vært og slik, da går det med noe plater så hvis du er en skrotnisse sånn som meg så kanskje du har et volvo panser, bruk det som front. det har jeg pleid å gjøre. ta bare noe plater du finner og lag slike ting med og alt du kjøper av brytere til bryterpanelet ditt må du kjøpe på biltema, det gjør det mye billigere enn å kjøpe f.eks en sparco H.bryter da blir bilen fort dyr.

 

Ang orginalt drivverk, sveisa sperre er nesten noe man MÅ ha i bilcross, hvis ikke så står du igjen i starten, og du vil mest sannsynlig stå igjenn litt i utgangene av krappe svinger.

 

årlige utgifter kommer jo helt ann på hvor mange løp man kjører, men jeg trur man svir av en 2000kr(+-) på et løp hvis man har tenker med drivstoff til trekkbil,mat,grill tilbehør,drikke,startkontigent osv. og noen løp føler man sikkert for å legge et eget bud på bilen hvis det har gått bra, da koster det jo 300kr pr budet.

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selv 2000 på rør til buret som jeg bøyde selv, 500,- på brytere og kabler, og ellers har jeg brukt stål som jeg har hjemme. Har også vært på skroten å hentet karosserideler (Tak, panser ol) for å bruke til å tette igjen front, lykter osv. Vil tro jeg har brukt ca 3500,- totalt når jeg er ferdig.

 

Regn også med 5-6 tusen for kjøreutstyr (dress, belter, stol). Dette er da det billigste du finner. Såfremt du ikke finner brukt. Så kommer 410 i året for medlemskap og 900-1000 i årslisens + det klubben tar for å delta per løp.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er kreativ nok til å spare på alt du skal bygge inn i bilen, og samtidig være etter reglementet skal det fint la seg gjøre å bygge for under 7000kr. hvertfall siden du kan sveise inn buret selv, det sparer deg noen kroner.

 

må ikke regne lisenser og medlemskap i bil-prisen. de kostnaddene må til uansett åssen bil eller klasse det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt i min forrige post, jeg kom veldig billig unna dette. Betalte 1500,- for bilen, og 2000 for buret, + ca 1000 i smådeler som plater, brytere og lignende.

 

Totalpris: 3500,-

 

Gjør du mye selv, som burbøying lar det seg gjøre å komme billig unna det. Hør med forskjellige rør-firma om pris på rør.

 

Så kommer selvsagt kjøreutstyr, men som KlovnDaniel sier, de må du bruke uansett klasse.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og et lite tips når det kommer til stol, i og med at jeg har samma selv

 

prøv å styr unna OMP RS stolen, gjengene i de stolene var utrolig dårlig og jeg tok stol å bytta over i 4-5 biler så ville ikke de gjengene noe mer. glassfiberen i de stolen spraker litt hvis f.eks teknisk kontrollant tar litt hardt i for å kjenne om den sitter også.

 

til bilcross bruk syns jeg absolutt stålramme-stolene fungerer best, du kommer sikkert ikke til å ha samme bilen i all evighet så de skrus jo ut og inn hele tiden da er det like så greit med en ordentlig robust stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd de sabelt stolene før, mener å huske de er gode å sitte i. ikke at det har sånn voldsomt mye å si, man sitter jo ikke der hele løps-helgen.

 

den prisen hørtes jo kjempe bra ut. og jeg trur det skal la seg gjøre å gjenge opp på nytt om man ryker gjengene i de stolene, det går ikke i glassfiber-stoler.

 

tips nr.2!!! kjøp stol med 5 belte hull, er nok ikke mange åra til krav om 6pkt belter kommer.. omp selger også da belter i 4pkt som man kan kjøpe siste delen så den blir 6.pkt trur det er beste løsning hvis man ikke vil bruke en hel masse penger i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd de sabelt stolene før, mener å huske de er gode å sitte i. ikke at det har sånn voldsomt mye å si, man sitter jo ikke der hele løps-helgen.

 

den prisen hørtes jo kjempe bra ut. og jeg trur det skal la seg gjøre å gjenge opp på nytt om man ryker gjengene i de stolene, det går ikke i glassfiber-stoler.

 

tips nr.2!!! kjøp stol med 5 belte hull, er nok ikke mange åra til krav om 6pkt belter kommer.. omp selger også da belter i 4pkt som man kan kjøpe siste delen så den blir 6.pkt trur det er beste løsning hvis man ikke vil bruke en hel masse penger i starten.

 

Hva tenker du på når du sier 5 hull? På den Sabelt stolen på Pedersen står det at den passer både 4 og 6pkt belter.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg finner ut at jeg vil utsette dette, mulig den 88 mod. 240 jeg har er for råtten i kanaler og gulv, det finner jeg ut når jeg får den på bukken. Men, hva vis jeg vil utsette dette og heller høgge den

240`n. Og så går det eks. 2 år, så vil jeg finne meg ett objekt igjen. Må bilen ha hatt norske skilter og id ? Kan jeg eks. momse inn en bil fra Sverige og bruke denne ? Den er jo lovelig tatt inn når du momser den inn, toll må du betale kun hvis du vil ha den reg. på norske skilter. Eller må bilen på død og liv ha vært reg. på norske skilter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Sabelt-stolene det nevnes over her heter Sabelt Racer, og den har uttak til 6pkt. Jeg har 2 slike selv, og er meget godt fornøyd med dem! Som ekstrautstyr får du også kjøpt sidemonteringsbraketter. :-) Det er noe som forenkler monteringa betydelig, og mye greiere å ta ut når bil bytter eier.. Er liksom ikke da man føler for å træle med dårlige gjenger og skruer som ikke er å komme til omtrent.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår