Gå til innhold

Opel Calibra 16v med ettermontert turbokit selges hel eller i deler!

Ranger emnet


jonarv

Anbefalte innlegg

Litt om bilen:

 

1990 Calibra 16v med ettermontert tubokit, kjøpt nytt fra John Magne(http://www.jma.no) og brukt i ett år. Motoren har gått 225000km og toppen er overhalt hos protrim. Byttet regreim og vannpumpe på 200000km. Skiftet olje regelmessig. F20 girkasse.

Bilen har sort skinninteriør, og står på hele og pene TSW Volcano 17" med gode dekk.

Dører, framskjermer og bakluke er hele og rustfrie. I utgangspunktet ønsker jeg meg 20000,- for bilen, men selges nå samlet for 18000,-!!!

 

Kom gjerne med bud på deler! Her er det mye snadder som kan gå billig! Jeg venter ikke lenge med å plukke denne bilen i molekyler hvis nok interesserte melder seg for kjøp av deler.

 

Utvendig:

DSCN0826.jpg

DSCN0827.jpg

DSCN0832.jpg

DSCN0841.jpg

DSCN0831.jpg

DSCN0829.jpg

 

Motor

DSCN0844.jpg

 

Innvendig:

DSCN0833.jpg

DSCN0836.jpg

DSCN0871.jpg

 

Felger:

DSCN0848.jpg

 

Bilen har noe rust i hjulbuer og påbegynt rust i kanaler. Har kjøpt ny bil, så denne må derfor bort. Står uten skilt i kjørbar tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Interiøret er 16 år gammelt, men uten hull eller flenger. Komplett med dørpaneler, veggpaneler, stoler og baksete. Jeg kjøpte det for 6000,- i Tønsberg for to år siden. Førerstol mangler justeringshjulet til ryggen, men ellers er alt inntakt. Selges for 5000 eller høyrere bud hvis bilen plukkes sammen. Du må nok vente en uke eller to for å se om det dukker opp kjøper på hele bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypp på felger..

ET og andre dimensjoner på de?

 

Med litt forbehold så har felgene ET35. 4x100 og dekkene er 205/40R17. Skal sjekke opp i katalogen i morgen at ET stemmer. Kjøpt nye hos Hanebo&Sortvik for 7000,- uten dekk. Kjørt en sesong og selges med dekk for 5000,- eller bud. Kan ordne med frakt via oslobussen hvis dette er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den eu godkjent , eller når skal den på kontroll? Årsavgift betalt for i år?

 

Hvilken tilstand er motor og girkasse i nå? Hva kostet det turbokitet og er det noe garanti på den toppen?

 

Hvor mange HK er det i bilen nå og mange bar lader turboen på?

 

Er karroseriet generellt sett bra og rustfritt?

 

Hva er grunnen til at du selger bilen forholdsvis så rimelig?

 

Les det som står i det første innlegget!

Bilen er selvfølgelig ikke eu-godgjent, og årsavgiften er ikke betalt, da bilen er uten skilt. Skulle vært godkjent 01.08.2008.

 

Turbokitet kostet 16000 nytt fra JMA.no, og toppen er overhalt av protrim. Bilen kjører med orginal motorstyring og dermed også grunntrykk på 0,5 bar. WD40 turbo, intercooler og rutsfrie trykkrør. RFL BOV dumpventil.

 

Dette gir 200hk i effekt. Når det gjelder karroseriet så har det rust på kjente plasser: Hjulbuer, et lite hull i gulvet og litt i kanalene.

 

Dette er grunnen til at jeg selger billig, da jeg har kjøpt en annen bil. Har ikke tid til å holde på med to biler. Hadde bilen vært eugodkjent og rustfri så ville den selvfølgelig kostet langt over det dobbelte.

Endret av jonarv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rusten så ille at den ikke går gjennom eu kontrollen? Kan du ta bilder av de plassene det er rust?

 

Vet ikke om denne vil gå igjennom eu eller ikke. Den gikk igjennom for tre år siden, og har ikke blitt mye verre siden da. Har alltid stått innendørs, og ikke vinterkjørt siste to år. Bedømm selv:

 

Venstre hjulbue:

DSCN0830.jpg

 

Høyre hjulbue:

DSCN0828.jpg

 

Venstre kanalskjøt:

DSCN0842.jpg

 

Hull i gulv under baksetet:

DSCN0853.jpg

 

Demontering starter i slutten av kommende uke hvis ingen vil ha hele bilen! Kom gjerne med bud på deler hvis dere har lyst på noe! Jeg er innom denne tråden minst annenhver dag, og vil samtidig være å treffe på tlf 97082412 på ettermiddag og kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår