Gå til innhold

Tips ang. bygging av sub i res.hjul brønn

Ranger emnet


BoostR

Anbefalte innlegg

Heisann, er på tanken om å lage kasse til reservehjulbrønnen i bilen (VW Touran varebil).

Ønsker mer lyd i bilen uten at det viser igjen,vil ikke ha noen kasse stående i lasterommet..

 

Dama hadde en Polo nylig, i den hade hun ett 8" DLS elenment, med kasse som var laget på mål til hjulbrønnen i Poloen, dette spilte utrolig bra, og tok opp svært lite plass. Frister med noen ala denne løsningen...

 

Er det noen element å anbefale til dette, kunne og trenge noen som kan regne ut målene på kassa for meg....

 

Eventuellt andre løsninger for "sjult" sub i denne bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får vell sånn "korte" sub element. sånne som ikke er så djupe.. som kan plasseres under sete, hjulbrønn osv.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger fel ikke helt flate elementer helelr vel? Er vel mange som kan bli brukt, har sett flere hjulbrønner som er ganske dype.

 

Hadde målt dybden, og så tatt vekk 10cm, da får maks dybde til elementet. Hvis jeg ikke husker feil så skal man minimalt ha ca 10cm fra magnetet og til bakveggen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det inneforstått da? Det er ingen slike regler...

 

Får man plass til elementet i kassa? Bra.

Får man ikke plass til elementet i kassa? Synd... bytt kasse eller element. Her er biltype og plassering angitt og det kan derfor bli vanskelig å bytte kasse. Altså må man velge element etter hva man har plass til der den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at det er bra å ha et element som er 1 cm fra bakveggen?

 

Går fint an å velge element slik at man får magneten lengre vekk fra bakveggen på kassen. Poenget med å gjøre dette kan jeg ærlig talt ikke huske, men vet jeg leste noe om det på en av sticky trådene for et par år siden.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at det er bra å ha et element som er 1 cm fra bakveggen?
Ja. Skal garantere elementet ikke aner hvor det er plassert, eneste elementet bryr seg om er hvorvidt forsiden og baksiden flytter den samme lufta. Altså at det står i en kasse/baffel. Og selvfølgelig hvilket mottrykk det blir i kassen, men det er avhengig av volumet i kassen og ikke elementets plassering i kassen.

 

Det du nesten innerst mener og synes å kanskje tror du muligens husker, er plassering av porten i en portet kasse. ;) Innvendig munning/inntak på f.eks. et 4" (10cm!)-rør/port plasseres minst 4" fra innvendig vegg... 3"-rør/port plasseres minst 7,5cm fra innvendig vegg osv. Khapiskjch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja du sier noe der. Kan godt være portene jeg har klart å huske. Må ta meg en tur gjennom de stickyene en gang i framtiden. :P

Når det gjelder hjlubrønnen så er det vel best å lage bakveggen og sideveggene av glassfiber med en mdf frontplate, slik får man utnyttet hele plassen og for best mulig volum på kassa.

 

Det ville jeg nok gjort tenker jeg, bare passe på at volumet ikke blir for stort da.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår