Gå til innhold

Forgasser problemer.

Ranger emnet


volvolars

Anbefalte innlegg

Har en 240 med B230A motor. Stromberg forgasser med gult lokk på toppen. Går veldig høyt på tomgang, ikke mulig og justere tomgangen med justeringsskruen. Hvis jeg trekker av ledningen til kaldstart ventilen, så stopper den ikke som den skal, men turtallet går betraktelig ned. Fremdeles ikke mulig og justere noe. Setter jeg på ledningen igjen, og kjører litt, stopper igjen, så er turtallet høyt igjen. Noen som støtter min teori om at det kan være spjellet i forgasseren som ikke lukker sikkelig, eller er det noen som har noen andre forslag ? Har sjekket om det er noe som drar falsk luft, sprayet startgass litt forskjellige plasser på forgasser og innsug, men ikke noe forandring på turtall av den grund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være drit i spjeldet ja, eller feiljustert spjeld siden både tomgansskruen og magnetventilen går på en egen kanal.

Ellers såp kan det vel kanskje være feil forgasser siden B230A skal ha Pierburg, ikke stromberg så vidt jeg vet.

Er dog pierburg som har gult lokk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være drit i spjeldet ja, eller feiljustert spjeld siden både tomgansskruen og magnetventilen går på en egen kanal.

Ellers såp kan det vel kanskje være feil forgasser siden B230A skal ha Pierburg, ikke stromberg så vidt jeg vet.

Er dog pierburg som har gult lokk.

 

 

Du får de forgasserene med både Pierburg og Stromberg "ettikett" Dem er helt like, med gult lokk, noen står det Pierburg på, og noen står det Stromberg på. Skal for sikkerhets skyld prøve med en annen magnetventil for og eventuelt eliminere feil med den. Har en liggende. Har prøvd den som sitter der løs, direkte på batteri, da funka den som den skulle, men var noen som sa til meg at det kunne være feil med den for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett B230A med stromberg, kun pierburg.

B18, B19, B20 og B23 får man vel med stromberg.

B2X0 med pierburg.

Stromberg=engelsk

Pierburg=tysk

Solex=tysk

Weber=italiensk

Holley=amerikansk

osv

 

alle de tyske har samarbeida(deutche vergasser), men tror dog ikke stromberg og pierburg har samarbeida, kun deler av prinsippet som er likt.

 

Samma det, skjønner hvilken gasser du har så

_________________________________________________________________

 

Jeg tror iallefall det er feiljustert spjeld, sota/skittent spjeld eller falskluft. Magnetventilen skal ikke kunne ha annen innvirking på tomgang enn lavere/evt vil ikke stoppe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett B230A med stromberg, kun pierburg.

B18, B19, B20 og B23 får man vel med stromberg.

B2X0 med pierburg.

Stromberg=engelsk

Pierburg=tysk

Solex=tysk

Weber=italiensk

Holley=amerikansk

osv

 

alle de tyske har samarbeida(deutche vergasser), men tror dog ikke stromberg og pierburg har samarbeida, kun deler av prinsippet som er likt.

 

Samma det, skjønner hvilken gasser du har så

_________________________________________________________________

 

Jeg tror iallefall det er feiljustert spjeld, sota/skittent spjeld eller falskluft. Magnetventilen skal ikke kunne ha annen innvirking på tomgang enn lavere/evt vil ikke stoppe.

 

 

Hvis alt er i orden så skal bilen stoppe når den går på tomgang og du trekker av ledningen til den. På min går tomgangen bare ned.

 

Skal sjekke det med spjellet i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår