Gå til innhold

noen som kan anbefale meg felg størrels te passaten

Ranger emnet


smeden

Anbefalte innlegg

Hva med å bare se i vognkortet til bilen? Der står det både størrelse og bredde felgene på bilen din skal ha.

 

ja seff det står jo der men kem faen e det som gidd og kjøre rundt på 15 toms dekk? ser jo helt rart ut greit med vinterdekk ja men ikkje sommer dekk.. men har lyst på 17 toms men veit ikkje om eg skal ta 225 eller 205

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bytte for at det skal se bra ut er det jo uansett døfødt å gå for 17". Passat er en såppas stor bil at 17" også ser smått og puslete ut. Ideelt på bilen din ville jeg gått for 235/35-8"/19" Til nød 235/40-8"/18". Da har du felger og dekk som ser bra ut i forhold til størrelsen på bilen. I tilleg har du nok gummi til at det er komfortabelt å kjøre.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smell på de største du får tak i. du får på 20tom om du kjører 215 30 20

 

215/30 og 225/30 har for lav lasteindeks for Passat.

 

Er bare marginal forskjell i diameter på 225/30-20 og 225/45-17

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en smakssak...Jeg monterte netopp 17" (225/45/17) og må si meg meget godt fornøyd. Eneste jeg misliker er at den bruker noe mer bensin enn med orginaldim.

 

Takk skal du ha...for det ER en smaksak, og slik jeg oppfatter spm hans, så vil han ikke vite hvor "store" 20" han kan ha, men et fornuftig felgvalg som ikke går for mye utover komforten.

 

Jeg har ikke noe mer enn 16", skulle gjerne hatt 17" eller 18" på sommerhjula, men nåværende bil, dvs "allroaden" vil ikke bli senka å da ser det dust ut med så store hjul syntes jeg....men jeg syntes du burde gå for 17" hvis du selv tror du vil trives med det. 205 er org dim på sommerhjula, og gir best komfort, men digg med 17" og litt mer bredde....

 

Større felger gir dyrere dekk, så i min situasjon nå så er det ikke snakk om noe større enn 16" (som gjerne skulle vært 17"), men 18" blir det ikke noe av.....

 

Min anbefaling er 5 eika felger i 17" dim, det ser bra ut....men det er M I N mening da....

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår