Gå til innhold

Fotoboks i tunnel!!!

Ranger emnet


Jansen Sjøl

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det skal stå skilt foran absolutt alle fotobokser som er i norge? For i en tunnel som er i nabolaget hvor jeg bor hvor folk alltid kjører 60 km/t når fartsgrensene er 50km/t. Men i dag var der noe merkelig i taket som plutselig ga et bitte lite rødtlys ifra seg når jeg kjørte forbi. Der er ingen skilter og det ser ikke ut som noe fotoboks. Den henger i taket og er formet mer som den ene delen på en katamaran båt. Er dette en form for fotoboks, der står jo ikke skilt? eller er det bare jeg som syns jeg så noe?

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt skal det stå skilt etter siste av/påkjøring/kryss før fotoboksen, det stemmer i de tilfellene jeg kommer på i farta i alle fall.. Untaket ser ut til og være avkjørslet til privat eiendom, den utenfor her står rett utenfor et bolighus. Så skiltet måtte i såfall stått 1 meter unna boksen for og varsle alle til envær tid med skilt.. Men de som bor oppå den er vel klar over dritten som står i veikanten.. De kommer jo heller aldri til og få fart nok ut/inn til sin egen eindom som er stor nok til og utløse den..

 

Noen plasser står det sikkert bare et skilt og andre plasser to før boksen alt etter avstanden fra siste av/påkjøring/kryss...

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Fløyfjellstunnelen i Bergen er det 2 bokser i ene løpet, men det er ikke skilt foran begge.

 

Det trenger det heller ikke - ifølge den nye skiltforskriften som kom i 2006 kan man varsle 2 bokser med ett skilt, men må ha flere skilt på strekninger med tre eller flere bokser.

 

Derfor er det også slutt på at det henger "Automatisk trafikkontroll i Oslo"-skilter ved alle innfartsårer og ingen skilter før bokser - nå er hver enkelt boks varslet i tillegg.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det skal stå skilt foran absolutt alle fotobokser som er i norge? For i en tunnel som er i nabolaget hvor jeg bor hvor folk alltid kjører 60 km/t når fartsgrensene er 50km/t. Men i dag var der noe merkelig i taket som plutselig ga et bitte lite rødtlys ifra seg når jeg kjørte forbi. Der er ingen skilter og det ser ikke ut som noe fotoboks. Den henger i taket og er formet mer som den ene delen på en katamaran båt. Er dette en form for fotoboks, der står jo ikke skilt? eller er det bare jeg som syns jeg så noe?

 

takk på forhånd :)

 

 

Mest sannsynelig et overvåkningskamera for veiuvesenet i tilfelle ulykker etc.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår