passatisør Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 hei..;) turbon min har gått til helvete. trenger en ny.... noen som vet hvor jeg kan få tak på en "kjapt trygt og billig"...?? er til 1,9 tdi 115pd 2000 mod. noen som har erfaring me biltema turbo forresten...??? Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 er det ingen som har noen tips...??? Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 biltema turboene er jo garret tubro. så er jo vanlige turboer med noe rart i. er ikke så gærne egentlig, vet om en som brukte en sånn på 740 og den går den dag i dag. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 takker for svar..;) er bare i tvil om det er vridbare skovler på di fra biltema og om det er garanti på di... gidder ikke gjøre denne jobben igjen på ei stund...hehehe så lurer på en bytte turbo. må bare finne ut hvor det er billigst. Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 http://www.gikturbo.no er flinke og billige, hør med de.. :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 takker for tipset der hadde di jo ett voldsomt utvalg. får ringe di til lørdag. er alltid så heldig me sånne hellidager jeg...;)) Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWfan Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Er du sikker på at det er turboen som er gåen. Hva er symptomene? Siter 2006 Passat 2,0 TDi Highline Konebil 2006 Passat 2,0 TDI R-Line 1999 Transporter 2,5 Tdi Syncro 1956 Opel Kapitan,1967 Opel Rekord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 bilen mistet all skyv,spøy ut all olje og røyk noe jævli. demonterte turbo og det er ca 2 cm slark i hele axlingen. så ja. er ganske så sikker på at det er turboen..;)) Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 på kompressor siden eller innsug siden så er bladene roterbare og justeres av en ekstern ventil, så når du gir gass minsker den mellomrommet på den siden. den optimaliserer turbotrykket så det er høyest mulig hele tiden. vanskelig og forklare hva det er men fungerer som skovler på eksos siden, mest vanlig der foreløbig. porsche har det på kommpressorhuset og eksos. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnm79 Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 søk på gik.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 da har jeg fått bestillt meg "ny" bytte turbo. bestillte fra importex as. di var billigst... og leverer på ei uke ( da måtte di bestille inn turboen selv) ringte mange forskjellige. prisene strakk seg fra 5300 på importex ( pluss moms, inkl innlevering av gammel turbo) og helt opp til 12000 på gumpens auto vw forhandler ( inkl. moms og innlevering av gammel) den fra importex var fabrikkoverhalt med garanti. det er di fra gumpens og så sånn som jeg ser det er det jo samme produktet man får, bare det er tett på 6 laken dyrere. nå er det jo bare montering igjen da..hehe det er jævli trangt nedi der... gleder meg ikke..;)) Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 det går så fint så! Ta vekk luftfilter boksen, så lysnar ting litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatisør Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 har jo demontert den sjøl, så vet hvordan det ser ut..;) blir vanskelig å få på oljereturen tror jeg. mon tro om jeg kommer til undenifra. noen tips? demonterte iaffal alt ovenifra uten bukk. Siter tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 beklagar, trudde ikkje du hadde tatt ut den gamle enno.. Eg trur eg jekka bilen opp på h.s framme, ganske høgt, og bukka den opp når eg skifta turbo i min. Var egentlig ein grei jobb meinar eg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg