sveintoreh Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 (endret) ka skjer viss du stille opp trykket på turboen, når ein ikkje har chip..? i 900 turbo er det smidde stempler orginalt har eg hørt.. å når stemplene va smidde sko det gå fint å stilla opp turbo trykket? er det tilfelle eller Bullshit?:P har lurt på chip og da.. (er ein 900 se turbo) chip sette sko gi ca 42 hk mer, og kosta ront 5000 med montering, det var på et saab verksted. er det vert det? har hørt det ska gå fint å stille opp trykke på turboen når du får på chip sett?:) så lure eg på koffor turbotrykks måleren i bilen vise over o,1 bar på tomgrang? for ei stond si låg det på -o,5.. er måler fra biltema.. så eg vett kje kor masse eg stole på det da:P Endret April 7, 2009 av sveintoreh Siter Saab 900C 88 Saab 900 SE turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverking Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Du ken nok stille litt opp trykket men da må du ha en breibands lambda so du kan passe på att motoren får rett mengd bensin iforehold til luft. Visst ikkje risikerer å brenne hull i stempela på grunn av for lite bensin.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Chipen justerer ofte bare bensinmengden. Så justerer man opp turbotrykket manuelt dersom det går, hvis ikke, gjør man det elektronisk.. Om du stiller trykket på full pupp uten chip, varer ikke motoren din lenge.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Tror nok jeg hadde valgt chip, så veit du at det blir veldig riktig kontra å justere å knote selv.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg