Gå til innhold

Volvo 740 89 speedo\tankmåler virker ikke

Ranger emnet


handerrederrehanja

Anbefalte innlegg

hey har en volvo 740GLE 1989 Modell.

speedometeret og tankmåleren virker ikke.

 

speedometeret virket sånn av og til før men no fungerer det ikke i det hele tatt. har prøvd og da instrumentpanelet til en kompis som har helt make bil men virket ikke da heller verken tankmåler eller speedo.

 

tankmåleren har aldri virket så lenge eg har hatt bilen men når eg skal starte bilen så går tankmåleren opp på fullt når starteren går og med en gang bilen er i gang og eg slipper nøkkelen så går den ned på null igjen. håper virkelig at noen vet hva som kan være galt.

 

Mvh Stian

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem min min 740 en gang i tiden. er en svakhet på 700 serien. litt usikker om du har spedometer måleren på girkasse eller bakaksel. men det er som oftest der det ryker. tankmåleren er nokk føleren bak i tanken som er kommet eir på bare til å skrape litt på den og spraye med noe kontakt spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringer?

Går tankmåleren til fullt når ladelampa lyser?

Viser denh korrekt når den virker?

 

sikringene er i orden. speedo viste korrekt de få gangene det virket men no har det ikke rikket på seg på lenge.

vet ikke hva ladelampe er for noe kas er det?

 

hadde samme problem min min 740 en gang i tiden. er en svakhet på 700 serien. litt usikker om du har spedometer måleren på girkasse eller bakaksel. men det er som oftest der det ryker. tankmåleren er nokk føleren bak i tanken som er kommet eir på bare til å skrape litt på den og spraye med noe kontakt spray.

 

takk skal prøve dette. kan du prøve og forklare meg litt kordan eg skal gjøre det med føleren til bensintanken hvis du har peilig?

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard feil på 740.

 

I de fleste tilfeller er det loddingene på instrumentpanelet som er dårlig, så enten lodder du de om, eller bytter til et tilsvarende cluster

 

Eller så kan det også være giveren i tanken som er ødelagt.

 

Alt du trenger for feilsøking står her:

http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-El-Elektronik_Bilder.pdf

 

Få noen som har peil på elektronikk til å se på det hvis du ikke har litt peil selv :)

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard feil på 740.

 

I de fleste tilfeller er det loddingene på instrumentpanelet som er dårlig, så enten lodder du de om, eller bytter til et tilsvarende cluster

 

Eller så kan det også være giveren i tanken som er ødelagt.

 

Alt du trenger for feilsøking står her:

http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-El-Elektronik_Bilder.pdf

 

Få noen som har peil på elektronikk til å se på det hvis du ikke har litt peil selv :)

 

tusen takk for al hjelp skal rett og dikidere litt i morgen. men hva betyr "cluster"?

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet cluster betyr mer eller mindre en samling av ting.

 

I dette tilfellet, så er clusteret en samlingen av instrumenter, altså boksen som inneholder alle instrumentene dine, aka. instrumentpanelet.

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha takker:) hehe bare noen ord og utrykk eg ikke har hørt før:p

 

np :)

 

Har samme problem på min 740, tankmåleren er død når man starter opp, men dunker jeg oppå dashbordet, så spretter den opp, så hos meg er det helt klart dårlige loddinger.

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår