Gå til innhold

Valg av billig sportsbil!

Ranger emnet


Bearion

Anbefalte innlegg

Den må ikke være mere enn 10 år gammel.

ikke gått mere enn 100000ish

det skal være en cab

maximum 160000 nok

 

---

 

Har sett på endel biler.

Z3 er veldig bra og fått et godt inntrykk av den.

SLK200 er litt vel liten til meg.(1.88)

 

Er Smart Roadster et bra valg?

 

Noen som har noen forslag.

Kom gjerne med tips eller ting jeg burde styre unna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Barchetta er en trivelig roadster, som dessuten har god innvendig plass. Interiøret med blanke detaljer i samme farge som eksteriøret er coolt. Den har riktignok forhjulsdrift, men normalt legger man ikke merke til det. En outsider som derfor holder lave priser.

 

Smart Roadster som du nevnte er helt klart en cool bil, men ikke spesielt rask og svært trang (jeg tviler på at du med dine 188 cm kan kjøre med taket på).

 

Toyota MR-2 har et litt spesielt utseende (noen har kalt den en miniutgave av Porsche Boxster), men det er en trivelig bil, og motoren ligger plassert nesten som i en formelbil.

 

MG-F er også en interessant midtmotorroadster, men produsenten er som kjent historie, selv om merket er i ferd med å vekkes til live igjen i disse dager, nå med kinesiske eiere.

 

Alfa Romeo Spider er også vel verdt en prøvekjøring. Som Fiaten er den imidlertid en forhjulstrekker, og den litt aparte kileformen fra Pininfarina blir ikke likt av alle.

 

Mazda MX-5 er forsåvidt liten, men dette er verdens mest produserte sportsbil, så det finnes plenty ekstrautstyr som kan bote på det. Bl.a finnes det et senkesett for setene, noe som gjør at det er mulig å få plass i bilen med taket på selv om man mer enn middels høy. MX-5 har fått masse skryt i motorpressen helt siden lanseringen av den første utgaven i 1989, denne morsomme roadsteren fyller altså 20 år i år og produseres fortsatt (selv om hele bilen ble nykonstruert for noen få år siden).

 

 

 

I tillegg finnes det selvsagt diverse cab-utgaver av familiebiler, men det blir aldri det samme.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Smart Roadster, gå for Brabus utgaven, men siden den faller utenfor din pris grense så styr unna. Du kommer til å angre bittert om du kjøper standard utgaven og ser en Brabus. Og som SeaLion sier så kan den bli litt trang med taket på. Jeg er 183 og får akkurat plass.

 

Z3 har vel et "frisør" stempel over seg, men ingen kan ta fra BMW at de kan lage biler som gir deg kjøreglede. Har sett et par stk med Haman styling og da ser jo bilen tøff ut.

 

Lykke til med jakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Barchetta er en trivelig roadster, som dessuten har god innvendig plass. Interiøret med blanke detaljer i samme farge som eksteriøret er coolt. Den har riktignok forhjulsdrift, men normalt legger man ikke merke til det. En outsider som derfor holder lave priser.

 

Smart Roadster som du nevnte er helt klart en cool bil, men ikke spesielt rask og svært trang (jeg tviler på at du med dine 188 cm kan kjøre med taket på).

 

Toyota MR-2 har et litt spesielt utseende (noen har kalt den en miniutgave av Porsche Boxster), men det er en trivelig bil, og motoren ligger plassert nesten som i en formelbil.

 

MG-F er også en interessant midtmotorroadster, men produsenten er som kjent historie, selv om merket er i ferd med å vekkes til live igjen i disse dager, nå med kinesiske eiere.

 

Alfa Romeo Spider er også vel verdt en prøvekjøring. Som Fiaten er den imidlertid en forhjulstrekker, og den litt aparte kileformen fra Pininfarina blir ikke likt av alle.

 

Mazda MX-5 er forsåvidt liten, men dette er verdens mest produserte sportsbil, så det finnes plenty ekstrautstyr som kan bote på det. Bl.a finnes det et senkesett for setene, noe som gjør at det er mulig å få plass i bilen med taket på selv om man mer enn middels høy. MX-5 har fått masse skryt i motorpressen helt siden lanseringen av den første utgaven i 1989, denne morsomme roadsteren fyller altså 20 år i år og produseres fortsatt (selv om hele bilen ble nykonstruert for noen få år siden).

 

Fiat, Alfa Romeo og MG er bare å styre unna. Fiat lager biler som ikke passer Norge, samme gjelder Alfa Romeo, og MG har jeg hørt at ruster fælt, har mye motorproblemer og dyr å reparere...

 

 

Åssen kan dere kalle dette SPORTSBILER?

Sa gutten som kjørte 240!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x4

 

mr2 versjonen før det nåværende insektet er finest syns eg:) den nyaste greia er jo dritstygg...toyota tok livet av mr2 med denne syns eg.

Det var selvsagt den tredje og foreløpig siste utgaven av MR2 jeg tenkte på, for de tidligere utgavene var jo ikke cabber, cab var et av kravene fra trådstarter.

toyota10.jpg

 

Nåværende? Toyota MR2 ble tatt ut av produksjon for et par år siden, og den er foreløpig ikke erstattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x4

 

mr2 versjonen før det nåværende insektet er finest syns eg:) den nyaste greia er jo dritstygg...toyota tok livet av mr2 med denne syns eg.

 

 

lykke til med valget ditt

 

Det finnes ingen MkI eller MkII-MR2 som er ordentlig cab. Kun MKIII, også kjent som tredjegenerasjonen - som også var den siste som ble laget før Toyota kun begynte å fokusere på de kjedelige, grå A4-bilene sine.

 

Men jeg er forsåvidt enig, MKII er finest.

 

Toyota_mr2_sw20_front_left_3.jpg

 

MKI blir for 'åttitalls' - på godt og vondt.

 

Dscn3480_over_rearrquarter_mike325ci_mchoi.com_86aw11.jpg

 

Men skal trådstarter altså ha cab må han gå for MkIII, altså denne:

 

Third_Gen_Toyota_MR2.jpg

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

 

....

 

 

du får jo den som eg nemnte som 'nesten-cab', veit ikkje kva dei blir kalla? T-tak??

 

anyways, det hadde holdt for meg, for då hadde eg liksom hatt resten av 2 generasjons utsjånad osv:)

 

 

men det er då mine meiningar

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes-Benz SL 300 12V Cabriolet 1991

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16698727

 

Mercedes-Benz SL 300 1991

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16613348

 

Mercedes-Benz SL 300 Cabriolet 1991

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16879667

 

Mercedes-Benz SL 300SL Cabriolet 1991

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16552074

 

Mitsubishi Eclipse 1997

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16910264

 

Toyota Celica 2,0 GT, sort skinn 1996

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16950937

 

Volvo C70 2000

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16656998

 

-edit: leste kriteriene dine litt sent

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo den som eg nemnte som 'nesten-cab', veit ikkje kva dei blir kalla? T-tak??

 

anyways, det hadde holdt for meg, for då hadde eg liksom hatt resten av 2 generasjons utsjånad osv:)

 

 

men det er då mine meiningar

 

T-tak, ja. :) Er enig med deg, ville nok gått for en MkII MR2.:)

 

Hva syntes du forresten om kabrioleter som ikke er roadstere, SeaLion?

 

 

Oisann, disse har blitt billige nå! Flott, billig og solid bil, samt uten tak, men egentlig burde du gå for en GST eller GSX for å få den ekte 'sportsbils'følelsen. Det der er vel en vanlig GS. Men da går nok prisen over dine kriterier igjen.

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 er en ganske sikker vinner når det gjelder moderne sportsbil. Kan nesten se bra ut med litt forsiktig styling og.

 

Men skal jeg være helt erlig er dette bilen for deg: Du ser lite grasiøs ut når du kravler inn og ut, men jeg kjenner folk på over 190 cm som kjører slike. Og ingen kan fortelle deg at det ikke er sportsbil. Du må finne 5000 ekstra dog..

Lotus Elise 1999 - AutoDB

 

Ikke la høyreratt skremme deg. Jeg har selv kjørt høyreratt i til daglig i Norge i noen måneder, og det fungerer helt fint.

 

 

Og når jeg først er inne på folk som ikke helt forstår poenget med sportsbiler:

 

hahhahahahahahhaahahha 240 er solgt! 140'n er kongebilen!

med s60 skal jeg kjøre RÆÆVA av disse ''sportsbilene'' deres!! HAHAH!

 

Men å kalle en FIAT en sportsbil? hahahhahahhahahhahahhahahahahahhahahha! JAJA!

 

Om en bil er en sportsbil har ikke alltid så mye med fart å gjøre, men med kjøreopplevelse. Hvordan bilen oppfører seg, og hvordan du kan kjøre den er egentlig det enste som betyr noe for om en bil er en sportsbil. At du kan sitte der med ABS, traction control, esp, automatgir, diesel, og myke behagelige seter, og fremdeles kjøre fra min rusnte, slitne MR2, betyr fint lite for meg. Jeg har det nok mye morsommere, og det krever mye mer av sjåføren å kjøre en midtmotorbil. Du må venstrebremse, gire ned med hæl/tå, passe på bremsepunkter, etc for ikke å dra av, og når man klarer det er det en herlig følelse å traktere den på trange vanskelige sideveier. Det er den følelsen man ikke får i en stor tung volvo, selv om den sikkert er rask. Om jeg på død og liv ville kjørt fra deg, henter jeg bare Supraen. Men er den en sportsbil? Nei.. Den er nok heller en stor tung GT. Mer behagelig, mindre involverende, og mye raskere. Men ingen sportsbil. Jeg personlig vil heller ha det gøy når jeg kjører bil, en på død og liv være raskest.

Jeg kan dog se hvorfor du ikke helt forstår hva en sportsbil er. Du har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget utifra hva du har i signaturen din..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat Barchetta er en trivelig roadster, som dessuten har god innvendig plass. Interiøret med blanke detaljer i samme farge som eksteriøret er coolt. Den har riktignok forhjulsdrift, men normalt legger man ikke merke til det. En outsider som derfor holder lave priser.

 

Smart Roadster som du nevnte er helt klart en cool bil, men ikke spesielt rask og svært trang (jeg tviler på at du med dine 188 cm kan kjøre med taket på).

 

Toyota MR-2 har et litt spesielt utseende (noen har kalt den en miniutgave av Porsche Boxster), men det er en trivelig bil, og motoren ligger plassert nesten som i en formelbil.

 

MG-F er også en interessant midtmotorroadster, men produsenten er som kjent historie, selv om merket er i ferd med å vekkes til live igjen i disse dager, nå med kinesiske eiere.

 

Alfa Romeo Spider er også vel verdt en prøvekjøring. Som Fiaten er den imidlertid en forhjulstrekker, og den litt aparte kileformen fra Pininfarina blir ikke likt av alle.

 

Mazda MX-5 er forsåvidt liten, men dette er verdens mest produserte sportsbil, så det finnes plenty ekstrautstyr som kan bote på det. Bl.a finnes det et senkesett for setene, noe som gjør at det er mulig å få plass i bilen med taket på selv om man mer enn middels høy. MX-5 har fått masse skryt i motorpressen helt siden lanseringen av den første utgaven i 1989, denne morsomme roadsteren fyller altså 20 år i år og produseres fortsatt (selv om hele bilen ble nykonstruert for noen få år siden).

 

 

 

I tillegg finnes det selvsagt diverse cab-utgaver av familiebiler, men det blir aldri det samme.

 

Heihei!

 

For å uttale deg om saker og ting bør du i det minste vite hva du prater om.. Jeg vet at du er en seriøs entusiast med supergod peiling, spesielt på sære biler!

 

Jeg har eid både MR2 MK1 og Smart Roadster..

 

Med mine 192cm hadde jeg INGEN problemer med å få plass i Roadsteren. Den er faktisk en overraskende romslig liten rakker. Hadde faktisk bedre plass i den enn i MR2'en. Jeg mener ikke å være frekk eller noe, ville bare rette litt på deg. "vadav" her på forumet er enda høyere enn meg, han har også supergod plass i sin Roadster..

 

MEN!

 

Jeg vil ikke anbefale en Roadster.. De er superkjipe å komme seg inn/ut av pga høy dørterskel. Du girer KONSTANT! Makan til korte gir har jeg aldri opplevd før. Også 6 av dem da gitt! Girkassa er dessuten episk sloooow. Sist men ikke minst, det finnes ikke verksteder i Norge som er kapable til å løse det om noe alvorlig galt skulle skje. Min ble tilslutt sendt til Tyskland pga problemer som førte til nødmodus. Heldigvis fikk jeg hevet kjøpet.

 

Jeg anbefaler MR2 MK2 med snurre.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår