ghost_84 Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hei Bytta listen rundt baklukka på bilen min på garanti. Liten var tørka inn så da renner det inn vann. Håper det der feilen ligger da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Hei igjen. Jeg har fortsatt problemer med fukt på rutene inne i bilen. Når temperaturen kommer under 4-5 grader kan ofte rutene dugge helt igjen. Det skjer i løpet av noen sekunder, ofte mens jeg kjører og motoren er varm. Jeg vet at ac-anlegget slår seg av automatsik når temperaturen kommer under 5 grader, men hvis jeg prøver å slå av ac-anlegget manuelt når temperaturen er over 5 grader dugger det ikke. Jeg har byttet pollenfilteret, og når jeg byttet det fant jeg masse løv som tettet igjen dreneringshullet som er ved siden av holderen til pollenfilteret. Her stod det ca 3cm med vann. Fikk rengjort dreneringshullet, men det har sikkert runnet masse vann ned i luftinntaket under pollenfilteret mens det stod vann der. Trodde at fukten kom til å gi seg etter ting hadde fått tørket en stund men det har det altså ikke gjort. Finnes det en dreneringsventil eller noe liknenge i ac-anlegget som kan være tett? Kanskje det ligger masse vann inne i rørsystemet en plass. Noen som har tips å komme med? Tusen takk for svar! Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Edit: I dag var jeg ute å testet litt. Temperaturen ute var 6 grader. Når jeg hadde ac-anlegget på dugget det ikke i bilen. Når jeg slo av ac-funksjonen slik at det kun var vanlig varmevite på, ble det dugg på rutene med en gang. Jeg kjente at lufta som kom inn fra varmeapparatet var fuktig. Noen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 et tips er jo å kjøre med ac på hele tiden, som du selv fant ut utrooolig mye bedre luft... kjører selv med klimaen konstant på auto. går fortsatt under 0,5 på langkjøringa. det lille extra den bruker på at jeg har det behagelig i bilen kompanserer jeg heller med å fylle litt oftere. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Enig, men på bilen min slår ac seg av når utetemp går under 5grader. Dette står det om i brukerhåndboka også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Jeg hadde samme problemet på en BMW E34 for noen år siden, i det tilfellet var det pakningen rundt bakvinduet som var ødelagt:) Sjekk det du også.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Problem solved! Det var omluftsspjeldet som hadde hengt seg opp. Måtte ut med hanskerommet og viftemotoren. Så da at spjeldet var lukket, noe som det ikke skulle være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg