Gå til innhold

Vann i bilen

Ranger emnet


StianfraTrondheim

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har just kjøpt en 2001 Octavia 1,9Tdi 4x4 Stv

 

I dag vasket jeg bilen, og etter vasken ble det liggende vann inne i bilen!

 

Vannet er bak luka på venstre side i bagasjerommet.

Det er ca 1 cm med vann.

 

Det ligger en del ledninger rett over vannet, men det ser ut som disse ikke har vært under vann.

 

Er det noen som har hatt samme problen, som vet hva jeg bør gjøre?

 

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nei der her jeg verken hørt om før eller sett noe til, men det vannet MÅ ut, så hvis det ikke kommer seg ut selv så må du nesten inne på noe lurt, men har du prøvd og se etter hvor vannet kommer fra?

jeg tenkte kanskje at du har spylt inn i hjulbuene og at det har kommet inn der i fra?

Lykke til...

PS er det garanti på bilen? har du kjøpt fra butikk eller privat?

 

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har kjøpt privat, så det er ikke garabti på bilen.

 

Det er en liten plastpropp i bunnen bak luka som jeg nappet ut. Vannet rant da ut under bilen.

 

Jeg har prøvd å se hvor vannet kom fra, men fant ikke ut av det.

 

Derfor lurte jeg på om noen andre hadde vært borti samme problem.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve i mårra eller no og bare spyle med hageslangen inn i hjulbuen og se om det har kommet noe vann der da, jeg skjønner ikke hvilke andre steder det kan komme inn, mindre det er hull noe sted, men da ville det vel ha rent ut igjenn der...

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt kondens til meg inne i det rommet. Men har ikke sett noe til det på lenge nå, kan ikke være det samme til deg da? at det har bygd seg opp litt over tid?

 

Kom til å tenke på en ting, kan jo komme fra lykta? Har du prøvd å spyle rundt omkring der å sett inne i rommet etterpå?

Endret av t_O_r_E

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det virker som det kommer inn fra hjulbuen, men jeg er ikke sikker.

 

Var ute en tur i dag på våt veibane og da ble det litt vann igjen.

 

Han som solgte meg bilen renset setene med en damp/steammaskin, kanskje det er mye fukt i setene som på en eller annen måte damper ut og samler seg bak der?

 

Jeg skal legge meg i bagasjerommet i morgen og få dama til å spyle bilen, kanskje jeg finner ut av det :)

 

Takk for svar hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja det kan jo hende, bare løft opp setet i forkant også ta tak nede ved sele festet og vipp de opp, er det fuktighet i setene vil det være noe der også, jeg tenkte litt på tank lokket ditt også, kan komme inn der også... håper det ordner seg snart da :)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg sjekket alt mulig... underspylt 2 ganger og vasket flere ganger. Og heldigvis ikke noe mere vann :)

 

Jeg har også polert bilen noe som var på høy tid!

 

Har slitt noe jævlig med små rustflekker på lakken, men etter 3 runder med Prickbort og en runde med Clay har jeg fått de bort.

 

Prickbort er litt bedre enn Turtlewax avfettning, men ikke mye.

Clay gjorde jobben, men det var ganske mye slit.

Neste gang skal jeg få tak i noe sterkere middel!

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg sjekket alt mulig... underspylt 2 ganger og vasket flere ganger. Og heldigvis ikke noe mere vann :)

 

Jeg har også polert bilen noe som var på høy tid!

 

Har slitt noe jævlig med små rustflekker på lakken, men etter 3 runder med Prickbort og en runde med Clay har jeg fått de bort.

 

Prickbort er litt bedre enn Turtlewax avfettning, men ikke mye.

Clay gjorde jobben, men det var ganske mye slit.

Neste gang skal jeg få tak i noe sterkere middel!

 

Mvh Stian

Sånn rustflekker sliter jeg med hver vår jeg også. Drit å få bort. Ser du har sølvgrå bil du å.

Kommer av piggdekk, også kalt piggdekkstøv. I hværtfall det jeg har blitt fortalt, syrevask skal visst også fungere godt, men det har jeg ikke prøvd enda, litt skeptisk. Fås kjøpt på fargehandlere.

Hvilken polish bruker du?

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg brukte Clay fra Meguiars, lakkrens fra Turtewax (Extreme Nano) og Wax fra Turtlewax (Extreme Nano).

 

Turtlewax har ikke polish... jeg skjønner ikke helt forskjellen på lakkrens og polish.

 

Kanskje det hadde lønnet seg å legge på en Sealer slik at det blir lettere å få bort rustprikkene neste gang. Jeg trodde det var nok med wax, men ettersom flere sliter med å få de bort så må det kanskje flere lag med beskyttelse til for å forebygge.

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg,ikke bruk bilen på vintern ;)

 

Ja, det var derfor jeg kjøpte 4x4 :)

 

 

Det er noe rart med lufta i bilen. Når jeg kjører og det regner ute dugger det som f. på rutene bak i bilen, selv om jeg har vifta på full guffe.

 

Det er klimaanlegg på bilen, kanskje det er noe feil med det?

 

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår