StianfraTrondheim Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hei. Jeg har just kjøpt en 2001 Octavia 1,9Tdi 4x4 Stv I dag vasket jeg bilen, og etter vasken ble det liggende vann inne i bilen! Vannet er bak luka på venstre side i bagasjerommet. Det er ca 1 cm med vann. Det ligger en del ledninger rett over vannet, men det ser ut som disse ikke har vært under vann. Er det noen som har hatt samme problen, som vet hva jeg bør gjøre? Hilsen Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 (endret) Hei, nei der her jeg verken hørt om før eller sett noe til, men det vannet MÅ ut, så hvis det ikke kommer seg ut selv så må du nesten inne på noe lurt, men har du prøvd og se etter hvor vannet kommer fra? jeg tenkte kanskje at du har spylt inn i hjulbuene og at det har kommet inn der i fra? Lykke til... PS er det garanti på bilen? har du kjøpt fra butikk eller privat? Ole Endret April 5, 2009 av Ole-mann Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Hei. Jeg har kjøpt privat, så det er ikke garabti på bilen. Det er en liten plastpropp i bunnen bak luka som jeg nappet ut. Vannet rant da ut under bilen. Jeg har prøvd å se hvor vannet kom fra, men fant ikke ut av det. Derfor lurte jeg på om noen andre hadde vært borti samme problem. Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 du kan jo prøve i mårra eller no og bare spyle med hageslangen inn i hjulbuen og se om det har kommet noe vann der da, jeg skjønner ikke hvilke andre steder det kan komme inn, mindre det er hull noe sted, men da ville det vel ha rent ut igjenn der... Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_O_r_E Skrevet April 6, 2009 Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 (endret) Har vært litt kondens til meg inne i det rommet. Men har ikke sett noe til det på lenge nå, kan ikke være det samme til deg da? at det har bygd seg opp litt over tid? Kom til å tenke på en ting, kan jo komme fra lykta? Har du prøvd å spyle rundt omkring der å sett inne i rommet etterpå? Endret April 6, 2009 av t_O_r_E Siter 2007 Mazda 6 2.0D 2012 Peugeot Partner HDI EMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2009 Hei. Det virker som det kommer inn fra hjulbuen, men jeg er ikke sikker. Var ute en tur i dag på våt veibane og da ble det litt vann igjen. Han som solgte meg bilen renset setene med en damp/steammaskin, kanskje det er mye fukt i setene som på en eller annen måte damper ut og samler seg bak der? Jeg skal legge meg i bagasjerommet i morgen og få dama til å spyle bilen, kanskje jeg finner ut av det :) Takk for svar hilsen Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Hei. Nå har jeg vært en halvtime i bagasjerommet :) Det kommer ikke inn vann uansett hvor vi prøver å spyle... Kanskje vannet skyldes seterensen after all? Ikke godt å si, får ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Hm ja det kan jo hende, bare løft opp setet i forkant også ta tak nede ved sele festet og vipp de opp, er det fuktighet i setene vil det være noe der også, jeg tenkte litt på tank lokket ditt også, kan komme inn der også... håper det ordner seg snart da :) Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Hei Nå har jeg sjekket alt mulig... underspylt 2 ganger og vasket flere ganger. Og heldigvis ikke noe mere vann :) Jeg har også polert bilen noe som var på høy tid! Har slitt noe jævlig med små rustflekker på lakken, men etter 3 runder med Prickbort og en runde med Clay har jeg fått de bort. Prickbort er litt bedre enn Turtlewax avfettning, men ikke mye. Clay gjorde jobben, men det var ganske mye slit. Neste gang skal jeg få tak i noe sterkere middel! Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_O_r_E Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Hei Nå har jeg sjekket alt mulig... underspylt 2 ganger og vasket flere ganger. Og heldigvis ikke noe mere vann :) Jeg har også polert bilen noe som var på høy tid! Har slitt noe jævlig med små rustflekker på lakken, men etter 3 runder med Prickbort og en runde med Clay har jeg fått de bort. Prickbort er litt bedre enn Turtlewax avfettning, men ikke mye. Clay gjorde jobben, men det var ganske mye slit. Neste gang skal jeg få tak i noe sterkere middel! Mvh Stian Sånn rustflekker sliter jeg med hver vår jeg også. Drit å få bort. Ser du har sølvgrå bil du å. Kommer av piggdekk, også kalt piggdekkstøv. I hværtfall det jeg har blitt fortalt, syrevask skal visst også fungere godt, men det har jeg ikke prøvd enda, litt skeptisk. Fås kjøpt på fargehandlere. Hvilken polish bruker du? Siter 2007 Mazda 6 2.0D 2012 Peugeot Partner HDI EMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Hei Jeg brukte Clay fra Meguiars, lakkrens fra Turtewax (Extreme Nano) og Wax fra Turtlewax (Extreme Nano). Turtlewax har ikke polish... jeg skjønner ikke helt forskjellen på lakkrens og polish. Kanskje det hadde lønnet seg å legge på en Sealer slik at det blir lettere å få bort rustprikkene neste gang. Jeg trodde det var nok med wax, men ettersom flere sliter med å få de bort så må det kanskje flere lag med beskyttelse til for å forebygge. Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_O_r_E Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Blir nok lettere å få av hvis man bruker en skikkelig voks til slutt ja, men de sitter godt allikevel. Bilder må du legge ut av bilen. Siter 2007 Mazda 6 2.0D 2012 Peugeot Partner HDI EMG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet April 19, 2009 Rapporter Share Skrevet April 19, 2009 Gjør som meg,ikke bruk bilen på vintern ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianfraTrondheim Skrevet April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Gjør som meg,ikke bruk bilen på vintern ;) Ja, det var derfor jeg kjøpte 4x4 :) Det er noe rart med lufta i bilen. Når jeg kjører og det regner ute dugger det som f. på rutene bak i bilen, selv om jeg har vifta på full guffe. Det er klimaanlegg på bilen, kanskje det er noe feil med det? Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenn ruben Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 kan være pollen filteret ditt som er tett sia det dugge i bilen. ang vann i bilen det kommer ikke inn rundt pollenfilter holderen så renner vannet bak i kanalene med lednigner?? har hørt om noen som har vært plaga med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg