tveiten motorsport Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 må huske på det at det ska æra tvina stål vaier. så fiske snøre er ike lovlig og vaieren til panser åpner er piano trå o det er heller ike lovlig i følge boka me er jævlig mange som kjører med det forde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 gjerrig sport vettu....:) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Team-Rosa- Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 jeg trodde ikke det skulle være så gærdi og ha hovedstrømbryter utvendig og invendig jeg også, men på nyåpninga på kongsberg så fikk jeg jammen en stein som traff den utvendigebryteren og knakk hele dritten, ikke bare den røde men hele den svarte delen som stikker opp knakk også:P så anbefaler wire jeg også nå;) Siter http://www.teamrosa.com Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Tekniskt reglemente sier - "3.6. Hovedstrømbryter Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside." ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Tekniskt reglemente sier - "3.6. Hovedstrømbryter Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside." ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll. da burde du kansje lese paragraf 307. side 150 i bilsportboka og der står det WIER. så les boka før du begynner og forklare regler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 Tekniskt reglemente sier - "3.6. Hovedstrømbryter Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside." ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll. Altså DU KAN.... spesifisert i hvilken gren?.. men du BØR helst ikke! Å bruke 2 hoved brytere blir jo som å koble opp bilen din med 2 nøkkler! er det ikke bare lettere å spare seg den dritt jobben med å trekke 50kvadrat kabel fra motorrom til vinduet til inn i bilen til garasjen så til batteriet!?... Enklere er å kjøre kabelen bare rett til batteriet fra dynamoen din, og sette EN bryter midt på der og kjøre wayer styring fra utsiden? SKjønner ikke hvorfor folk gidder å gjøre det så jævli komplisert:ass: Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Har brukt begge deler jag å ingen som sagt noe om det.. Nå har jag kun brytare ute under panseret med hull i, å startnyckel som brytare inne i bilen. Vart godkjent i 4 år det i vart fall.. Men greit nok, de sier wire i §307 så må vel ge mej på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Står i bilsportsboka s.148 om hovedstrømsbrytere: Bilen skal være utstyr med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd.) Begge h.bryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm samt rødt gnistmerke og "å" og "av". Hoved.bryterne må hver for seg kutte alle strømkretser, oså tenningen. Altså står det ingenting om at man ikke kan ha bryter på utsiden. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Står i bilsportsboka s.148 om hovedstrømsbrytere: Bilen skal være utstyr med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd.) Begge h.bryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm samt rødt gnistmerke og "å" og "av". Hoved.bryterne må hver for seg kutte alle strømkretser, oså tenningen. Altså står det ingenting om at man ikke kan ha bryter på utsiden. ingen her som har sakt at det ikke hva lovlig heller. men vil anbefale og bruke wier. fordi med hovedstrøm bryter ute så kan den knekke som nevn tidligere steinsprut tåler dårlig vann okså så blir det 1 problem. blir 1 feil moment mindre med wier. værtfall min mening. hadde ei boble med utvendig bryter det hva bare plunder da det kom vann i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Ok. Får revurdere bryter utvendig da. Kjipt hvis bilen skulle stoppe under et heat. Takk for svar iallfall :-) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfen2 Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 A. Hovedstrømbrytere Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfen2 Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Du kan velge om du vil bruke 1 eller 2 h-brytere. Men vi bruker en h-bryter inni bilen med wire ut. Det pga av når det regner kan det oppstå prob med den som er ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.