Reparatøren Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Må snart bytte til ein større bil. Og Mazda 6 stasjonsvogn er vel på ønskelista. Har tenkt på 2-liters bensin eller diesel. 1.8 motoren er vel litt liten etter min smak. Ser det finnes mange utstyrsvarianter. Er Bose-anlegget bra? Er det mulig å identifisere ein facelift-modell på ein enkel måte? Tenkte prisnivå ca 190000-220000.- kr Kva er vanlige feil/svakheter? Tips mottas med takk, spesielt ang. rust-feller o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reparatøren Skrevet April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Er det ingen som har tips og brukarerfaringer.??.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Hei Har en 2004 Mazda 6 stasjonvogn som jeg er kjempefornøyd med. Har 2 liter bensin og den er passe kvikk og sterk. Bilen er kjempegod å kjøre, men jeg savner 6-gir. Den ligger litt høyt i turtall på motorveishastigheter (100 km/t +). Har ikke oppdaget noe rust på den ennå. Lastekapasiteten er helt ok. En ting som jeg liker med bilen er at den har muligeheter for å felle ned baksete mens du er bak i bagasjerommet. Dvs at det finnes hendler for dette i selve bagasjerommet og dermed letter det arbeide betraktelig (vet hva jeg snakker om da jeg måtte inn i kupeen for å gjøre det samme på min forrige bil) Har ikke Bose anlegg i bilen, men det som er der gjør jobben sin (er ikke 'lydfrik') Jeg har cruisecontroll, auto klima, elektrisk førersete, skinn etc Mener å ha lest at dieselene til Mazda er helt greie både driftsmessige og forbruksmessig Lykke til i ditt valg av bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg