bidz Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Var ute med batteriet i dag, og alt fungerte perfekt før. Batteriet er relativt nytt. Satte så batteriet på plass, og koblet til riktige poler (+ på + og - på -, trippelsjekket det). Når jeg så prøver og starte bilen, så skjer ingenting. Jeg vridde om tenningen, og da startet luftvifta og gå, men når jeg vridde om nøkkelen for og starte motoren, så dødde ALT ut, samt at jeg hørte 3-4 "Klikk-klikk-klikk", som hørtes ut som det kom fra under dashboardet en eller annen plass. Har sjekket ALLE sikringer (under dashboard samt under panseret, på venstresiden av motoren (sett forfra)) - og ingen sikringer er gått. Alt er nå helt dødt. får ikke strøm på noenting, og sitter her og skjønner ganske så lite! Har heller ikke noe manual, så jeg vet ikke om det er flere sikringer/releer gjømt en eller annen plass som jeg ikke vet? ALLE tips tas med stor takk! skal egentlig sørover i morgen, men.. ser nå ut til at det blir litt vanskelig nå.. En ting dog, etter at jeg hadde tatt ut batteriet, så lot jeg bare + ledningen ligge og slenge inntill karosseriet.. men det skal vel ikke ha noe betydning når det ikke er strøm på systemet (?). Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 De gangene jeg har fått klikk-klikk-klikk lyder har ikke batteriet hatt nok strøm til å få liv i startmotoren. Den suger godt med strøm den der. ;) Prøv å lade batteriet opp og prøv igjen, det trenger ikke være vanskeligere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Vet ikke hvor mye trøbbel jeg har hatt med batteriet når jeg kjørte gamle MX-5'en, men det er vel ingen tvil om at det er vel en kombinasjon av det at man ikke har "beep" reminder ang. lyktene samt at batteriene til disse bilene virker til å tømmes utrolig fort... Jeg byttet et stk. batteri under den tiden jeg eide MX-5'en, og til og med det nye batteriet hadde en tendens til å tømmes ekstremt fort. Hvorfor, I dunno... Lykke til iallefall! Og tror ikke problemet er evt. noe annet enn at det er feil på batteriet. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wang911 Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Men jeg har hørt at en del har vært plaget med den gamle bilen. Prøv å lade opp bateriet... er ganske sikker på at feilen ligger der. Siter "Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Du får lade opp batteriet ditt, hvis ikke det hjelper gi startmotoren et kakk. Evt. renske/overhale den. :) Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Hvis det er flere som har hatt lignende problemer er vel kanskje lade spenningen litt lav, den bør være 14.4 volt, man får sikkert kjøpt forskjellige laderegulatorer til den bilen og? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Takk for svar! Det har ordnet seg nå, sjekket alle sikringer, og alt var helt i orden.. batteriet hadde også mye strøm.. viste seg at det hadde blitt brudd på jordingskabelen til batteriet (jeg drev og bøyde litt på den for og få vaska ordentlig i bagasjerommet). Fikk triksa litt med det, og bilen startet og går perfekt. Heldigvis ikke noe galt :) Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by Hersker Hans Hvis det er flere som har hatt lignende problemer er vel kanskje lade spenningen litt lav, den bør være 14.4 volt, man får sikkert kjøpt forskjellige laderegulatorer til den bilen og? skal ikke batteriet i mx5 ha 12,8 volt fulladet? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 skal ikke batteriet i mx5 ha 12,8 volt fulladet? Jo det stemmer sikkert det, men det er sikkert bare målt over batteriet. Dynamoen har ofte 14,3-14,4V fra regulatoren. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.