S-2000 Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Vurderer å gå for NOS-installasjon på Del Sol'en, men jeg tenkte at jeg måtte forhøre meg litt rundt her på forumet før jeg gjorde noe som helst... Det første av alt er... Hva er best, og hvilke systemer vil fungere på bilen min? Jeg antar at jeg evt. har en 50hk limit cirka på motoren min (altså ikke bra å gå for noe større dyser o.l.), men som jeg også forstår så er det et evt. "WET SYSTEM" som jeg må montere til B16A2 motoren i bilen? For dere ser ikke på dette som et problem, å kjøre et NOS-system på en "standard" B16A2 motor? Jeg har ikke gjort noen upgrades foruten om CAI og eksosanlegg enda. Vil dette skade motoren, eller er jeg "home free"? Hvem i Norge forhandler slikt, og det som er mest interessant er hvem som evt. installerer ettersom jeg har NULL planer om å teste mine NOS-kunnskaper på bilen min... Jeg finner alltids en måte å skaffe selve systemet på, men lurer veldig på følgende: Hvem installerer slikt og hvor mye tror dere at dette kommer til å koste sånn cirka?? Tenker da på selve jobben... Som sagt, søker til dere for svar ettersom jeg må suge til meg noe mer kunnskap om Nitrous Oxide systemer for jeg kan stå på egne ben når det gjelder slikt... Takker for svar... PM meg gjerne hvis dere vet om noen kits som selges... Ha en fortsatt god jul og godt nyttår! Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 disse kan lystgass: http://www.sverrekahrsracing.no/ alle biler han bruke lystgass. alt med måte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Regner med at dette er en bil uten turbo, og da er det vel som regel "dry" systemer som blir brukt? Dette klarer man å montere selv, bare man har litt teknisk innsikt og sunn fornuft.. Var med å monterte et "wet" system på en Saab 900 turbo til en kompis av meg, og det gikk uten problemer det, man må bare ta seg god tid, og ha riktig verktøy. Ihvertfall, lykke til!! Mvh Geir '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Dette er nettopp en av problemstillingene jeg har... Hva er optimalt for en "NA" maskin? Wet eller dry? Noen tipset meg at det var evt. WET system jeg måtte gå for, men hvis du tenker DRY, så skulle jeg likt å faktisk finne ut av dette... Sendte en mail til Sverre Kahrs Racing, og spurte etter priser samt om de har et svar på hva som er det optimale setupen til en slik motor. Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Var jo en reportasje i bilsport i fjor sommer om dette, og da tror jeg det kom fram at "dry" systemer er mest optimalt for NA motorer, men er ikke sikker på det. Dette "wet" systemet jeg monterte kostet 8500,- og var fra 50 til 150 hk i effektøkning. Fulgte med dyser i størelse på 50-100 og 150 hk. samt at det var en flaske på 4,5 liter tror jeg.. ganske stor. I et "dry" system blir gassen blandet med luften som kommer inn via luftfilteret, mens i et "wet" system blir gass og bensin kjørt inn i en dyse, og blandet, og dysen skal stå rett før gasspjeldet. var ihvertfall sånn på saab'en. Turbo motorer skal ha "wet" system pga den ekstra bensinen som må tilføres. mvh Geir '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Forresten er det 25% avslag på NOS hos S.Kahrs 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 ElCamino... Når? Altså nå på nyåret mener du? Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by S-2000 Dette er nettopp en av problemstillingene jeg har... Hva er optimalt for en "NA" maskin? Wet eller dry? Noen tipset meg at det var evt. WET system jeg måtte gå for, men hvis du tenker DRY, så skulle jeg likt å faktisk finne ut av dette... Sendte en mail til Sverre Kahrs Racing, og spurte etter priser samt om de har et svar på hva som er det optimale setupen til en slik motor. dry :) directport er også søtt :) fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Takk for hjelpen iallefall, folkens! Nå har jeg tatt kontakt med S. Kahrs og satser på at vi klarer å få ordnet noe... :D Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Her kan du kjøpe NOS også Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddemann Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Trur eg ville gått for ett vått system uansett turbo eller ikkje. Slite mindre på motoren då du for bensin i massevis mens du kan fort få en "tynn" blanding med dry systemet og då meir slitasje/varmgang? Det e det eg har hørt iaffal, men gje en tilbakemelding ka du går for. E på utkikk etter nos til primera'n min. (x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05 måtte de brenne Opel Rekord 1900 77mod (x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils! (x)94 Primera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by SyClOnE Turbo motorer skal ha "wet" system pga den ekstra bensinen som må tilføres. mvh Geir Vanlige motorer skal vel ha mer bensin til nos`en å. Ellers blir det vel for tyn blanding.... Jeg tror wåt sytem er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Originally posted by jonnis Vanlige motorer skal vel ha mer bensin til nos`en å. Ellers blir det vel for tyn blanding.... Jeg tror wåt sytem er det beste. Meget mulig.. husker bare reportasjen fra bilsport, og der brukte de dry systemene på NA biler, men det er vel ingen fasit for det.. mvh Geir '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Januar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Kan du poste når du skal til sverre kahrs med bilen? Slik at jeg kan sirkle rundt utenfor og sikle på bilen din :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2004 Har fått svar fra Sverre Kahrs nå, og skal snakke nærmere med dem over den neste uka ettersom jeg må se evt. hva jeg ønsker ved siden av selve NOS-systemet (Vurderer Purgekit, samt spark plugs). Men de anbefalte iallefall "tørt" system til min bil så lenge den ikke var Turbodrevet... Men skal ta opp denne problemstillingen ang. evt. mindre slitasje på motoren hvis man bruker "WET" system til bilen... Jeg holder dere oppdatert i planene... Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg