gille Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Hei! Har en Chrysler Voyager 1993 modell, som vi bruker til russebil. Den har automatgir. Da vi begynte å kjøre den funket giren helt fint, men etter ca. 2 uker, måtte vi ruse den litt før den kom i gir i drive, i tillegg bruker den ikke alle girene, så når vi kommer opp i 60 kjører den på veldig høyt turtall. Ligger på 3-4000 i stedet for 1000, som den pleide å ligge på.Den funker helt fint i revers. Etter å ha stått i ro over natten, funker den helt fint, men etter vi har kjørt den litt utover dagen, kommer det samme problemet igjen... Noen som har peiling på hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Hei! Har en Chrysler Voyager 1993 modell, som vi bruker til russebil. Den har automatgir. Da vi begynte å kjøre den funket giren helt fint, men etter ca. 2 uker, måtte vi ruse den litt før den kom i gir i drive, i tillegg bruker den ikke alle girene, så når vi kommer opp i 60 kjører den på veldig høyt turtall. Ligger på 3-4000 i stedet for 1000, som den pleide å ligge på.Den funker helt fint i revers. Etter å ha stått i ro over natten, funker den helt fint, men etter vi har kjørt den litt utover dagen, kommer det samme problemet igjen... Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har ikke peiling på akkurat den kassa, men... Sjekk oljenivå før dere kjører noe mere! Så slipper dere kanskje unna full overhaling, lamellene går nok veldig varme med den kjøringen. Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Er elendige automater på akkurat de Voyagerene, at problemet kommer og går fra dag til dag kan være pga lavt oljenivå og temperatur/konsistens på oljen. Men når automaten girer første, andre og så hopper liksom i fri før den låser seg i andre igjen da har kassa gått i et nødprogram. Og det er pga lamellene til 3. gir er utslitt. Når automaten har gått i nødprogrammet og låst 2. gir vil den ikke gire ned til første heller, du må stoppe bilen og starte den igjen for at du skal få den i første gir. Største problemet med disse automatene skal visst være dårlig kjøling.. Kjøring med for eksempel tilhenger tåler de ikke, så man bør montere en ekstra oljekjøler på disse automatene mens den enda fungerer for å forlenge levetiden på den. Og samtidig kanskje unngå å kjøre i D når man kjører i situasjoner der automaten konstant girer opp og ned.. Heller låse den ett gir ned og kjøre deretter, så blir den ikke like varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 sjekk også tilstand på olje... Hvis disse kassene skal ha "vanlig" rød automatgirolje, så skal den være frisk rød.. ikke gulaktig, og ikke brent lukt eller svart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 obs obs! disse kassene skal ikke ha vanlig dextron 3 olje atf+3 olje er det riktige. veldig typisk tegn på for lite olje er når automaten bruker litt tid før den tar når du setter den i gir og da spesiellt når den er kald. se litt på konsistensen når du drar opp peilepinnen. lukter den litt brennt og er mørk av farge er det sansynlig at det er slitte lamellel og bånd Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.